A dream come true.

Gick inte på skolan idag heller.
Fick veta att det inte blev något nationella prov idag eftersom gymnasiet hade dummat sig och skickat tillbaka proven för dom trodde att det kommit fel, hur dumma får man bli?
I och för sig så var det väl ingen större förlust, jag får ännu en dag att förbereda mig.
Att jag dessutom fick sms av teater-Josefin där det stod att det inte blev någon teater i dag, fick mig att känna mig ännu säkrare på att stanna hemma.
Så värt är det inte att åka på skolan bara för att gå på två lektioner och sen vänta 3 timmar på att bussen ska komma, nej tack.
I och för sig så hade jag och Henrik eventuellt planerat att hitta på något inne i stan, men efter att ha sett hur mycket det snöade ute kändes också det en aning ansträngt.
Det hade dock varigt väldigt roligt med tanke på att Henrik faktiskt är en av det snällaste männikskor jag känner, och roligaste.
Men om allt går som planerat så ska jag och Henrik åka till Strömsund imorgon för att se på The bläckfisks.
(Jag kollade för övrigt upp en sak igår, och jag har varit på alla uppträdanden med The Bläckfisks sedan jag träffade Patrik på Popblaster, det är lite kul.)
Jag ska nog iallafall sova kvar i Strömsund med Patrik och Per efter uppträdandet, det fanns tydligen till och med en sängplats extra eftersom Fabian inte skulle med.
Efter Strömsund blir det nog Hara resten av helgen till min egen lycka.
Som jag har längtat att få vara i Hara ett tag, det var väldigt länge sedan nu känns det som.

Idag fick jag dessutom min svarta klänning som jag beställde istället för den dyra "drömklänningen" jag pratat om.
Iallafall så tyckte jag inte alls om det, jag tyckte den kändes förstor och tråkig.
Mamma och pappa sa dock att dom tyckte den var jättefin trots att "drömklänningen" är hundra gånger finare.
Men med tanke på att klänningen faktiskt var en aningen stor, och jag vill ju inte riskera att blotta mig, så bestämde vi oss för att sälja den och köpa den snorigt dyra drömklänningen.
Så drömklänningen är bokad, nu saknar bara pengar och tid att hämta den, men gud vad lycklig jag kommer känna mig i den.
Jag lovar att så fort jag fått den så kommer ett kort tas och publiceras här.
Men inte nog med att det blev drömklänningen till sist, utan Johan kom dessutom hem med nästan 1 kg godis som han bjöd på. Lycka!
Jag och pappa blev helt galna och tryckte nästan i oss hela påsen med godis.
Jag har faktsikt inte ätigt godis på flera månader så det var på tiden.
Min lillebror är världsbäst när kan kommer med överaskningar.

image52
Akta, levande barn. Genial skylt.

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: erika

hahahh klockren skylt!

2007-04-19 @ 17:56:05
Postat av: olivia

vad roligt! jag ska gå samhälle/media-text, jag vill bli journalist, tror jag. just nu vill jag det i alla fall! jag tror teater är rätt kul faktiskt.

Postat av: Junitjej

Jag hoppas att man aldrig behöver se död barn på gatorna.

2007-04-23 @ 17:23:11
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback