In A Bad Mude.

Vaknade imorse av att det var stekhett på mitt rum och att solen sken in genom fönstret.
Flensy såg helt förstörd ut och det såg ut som om han skulle bryta sig ur buren vilken sekund som helst, så jag öppnade buren så han fick komma ut i friheten lite.
Idag har varit en relativt tråkig dag och jag har nästan blivigt galen på hur lite det finns att göra här hemma.
Jag har iallafall ätigt en massa idag också, bland annat så har jag ätigt päronhalvor med chokladcreme. Gott!
Jag funderade ett tag på om jag skulle ut och ta en tur med moppen, men jag vet inte om pappa har fixat så det går ännu så det fick vänta.
Annars så hade det ju inte varit helt fel att ta sig en tur i det varma vädret och bara vara.

Jag kom också på att det är ju valborg snart vilket betyder ledighet! Yes!
Det är oerhört välbehövligt. Två dagars längre helg är inget man tackar nej till, speciellt inte när man går i 9an på Racklöfska skola.
Jag struntade i skolan idag eftersom jag kände att det var en allt för stor ansträgning att gå till skolan bara för att gå på en massa flummiga lektioner som man ändå inte hör vad dom säger på, på grund av alla störiga, socialt efterblivna klasskamrater.
Ursäkta uttrycket men ursch vad jag är less på vissa som inte vet vad respekt betyder.
Jag brukar ha tålamod gällande störiga klasskamrater men ibland blir det bara förmycket och det stiger mig över huvudet.
Igår var värst.
Vi skulle kolla på film på engelskan, Forrest Gump, men en viss Johnny Lönn kunde ju verkligen inte vara tyst.
Så efter att ha sagt till honom snällt två gånger och sedan lite argare två gånger till, stod jag inte ut, utan jag sparkade honom i ryggen.
Oerhört ovanligt för att vara mig men jag sparkade inte så hårt iallafall, utan det var mest för att visa min irritation.
Att min svenskalärare dessutom sedan kom fram till min och kommenterade hur sliten jag såg ut att vara idag ledde till att jag svarade "Ja, det blir så när man är självmordsbenägen" jag tror inte att hon hörde det och tur var väl kanske det, jag menade det ju egentligen inte utan det var mest för att jag var så irriterad.
Efter det åkte jag hem iallafall, det var nästan så att jag inte stod ut med att se alla människor runt omkring mig.

Tänk vilka dåliga dagar man kan ha ibland, men den här var nog nästan den värsta på länge.
Tji fick den som sa att det var problemfritt och lättsamt att gå i 9an.
9an är en plåga!

Som grädde på moset fick jag idag reda på av min mor att ingen av lägenheterna som vi låg etta på kommer att bli lediga. Vad roligt! Vad kul!
Nej, ursch vad allting går fel nu.
Det hade ju varit som toppen av berget om det skulle visa sig att jag blir lägenhetslös nu till hösten också.

image63

Jenny Sellsve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback