Morning sunshine.

Ja. Då var klockan åtta och jag är uppstigen.
Mamma skulle i till stan med Birgitta idag så jag åker med dom och slipper den rysligt tidiga bussen som redan gått. Yey!
Mamma ska nämligen hämta ut min klänning. Lycka.

Idag ska jag till tandläkaren också, eftersom jag missade min förra tid.
Egentligen med vilja, jag hatar tandläkaren.
Inte för att jag har tandläkarsräck utan för att det tar så himla lång tid varje gång jag är där!
Det är som om dom maskar bara för att jag är där.
Jag är faktiskt hällre i skolan och jobbar än går till tandläkaren.
Jag tror dessutom att jag missar bilden pga av tandläkaren, och det är ju skit, bild är ju roligt.

Idag känner jag dessutom verkligen för att göra något, något kul.
Inte bara åka hem efter skolan och uggla här framför datorn.
Nej, jag vill göra något!

Igår hände något småroligt också.
Pappa frågade mig om jag kunde träna in en låt på trummor om jag fick den på MP3:n.
Klart jag kunde det, sa jag.
Han ville att jag någongång, kanske i sommar, ska spela med hans band och det är ju jätteroligt, hans band har ju faktiskt varit med på P4-toppen, och dom är bra.
Kannske att Erik skulle vara med någongång och spela trumpet också, men det var inget klart, dom hade bara frågat mig än så länge.

På måndag är det ju sista april också.
Det hade jag nästan glömt, eller jag hade glömt det, det var mamma som sa det till mig igår.
I helgen ska jag nog till Östersund iallafall om jag inte helt plötsligt får jättelust att gå på Jam all stars i Åre.
Men det känns som att jag hellre vill till stan och kanske leka lite med Henrik.
Blir Hara på kvällen sen också om allt blir som tänkt.
Patrik och Per ska äntligen spela in nu, och det ska dom göra i helgen så jag ska nog vara lite med Henrik.
Roligt. Henrik är bra sällskap.
Vad som händer på sista april är dock inte ännu bestämt, men jag skulle tippa på att jag nog är i Östersund då också.
Nu när jag sitter här och pratar om Östersund kom jag och tänka på en sak som sas i måndag som jag blev lite överaskad av.
Det var såhär, att Ackie Kempf kom till våran skola för att fråga hur ville göra med avslutningen, om vi kanske ville åka in till stan och gå på Regnrocken eller liknande.
Så hon frågade om det var någon som hade varit där och om det var roligt, då hör man en röst som kommer längst bak i klassrummet säga "Nej, alla är så snobbiga i Östersund", det sjuka var att rösten kom från ingen annan än Hanna Jansson.
Jag blev helt paff, lät som om hon hade världens fördommar mot hela Östersund.
Hanna var det sista jaag trodde skulle kläcka ur sig något sånt, men lite roligt var det.
Hur som helst blev inget bestämt, som vanligt, angående avslutningen och därmed fick vi sluta.
Det här med avslutningen verkar oerhört flummigt och jag vet inte om jag riktigt litar på fixargruppen.
Men jag hoppas innerligt att dom får till det bra.

Nej, nu är det snart dax att åka, jag får avrunda här.
Skriver mer sen när jag kommer hem och jag har lust/vill/orkar/får/kan.


Gott!

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Erika

Avslutning med hela klassen på cuba låter helt klart bäst!

2007-04-29 @ 20:41:28
Postat av: erika

svaret kommer lite sent men, tackar! är ganska förtjust i min bakgrund själv också haha :)
kul att du kollade in i "min hörna"!

Postat av: Ällsa

Vadå flummig? daaaaa....

2007-05-01 @ 22:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback