Påskmiddag?

Himlen är blå fast det blåser jättemycket iallafall, det är så tråkigt med dåligt väder, jag vill bara få bort all snö och blåst nu så sommaren kan ta plats istället.

Idag sov jag till klockan 17 då Patrik ringde och väckte mig.
Det måste vara det bästa som finns att vaknade upp av att någon säger att den älskar en.
Det var en fin start på dagen helt klart.
Patrik skulle på påskmiddag idag så han skulle komma till mig imorgon istället.
Jag var lite sur för att ingen av mina vänner planerat påskmiddag jag kunde bli bjuden på.
Men som sagt, vill man få någonting gjort får man göra det själv.
Så någon gång i veckan, antagligen i slutet av veckan, ska jag ha min egen påskmiddag.
På den ska jag bara bjuda de jag känner för.
Än så länge har jag bara frågat Patrik, Henrik och Monica, men Tova ska också få en fin liten inbjudan och Joel är också på listan.
Funderar på att ha en vegetarisk påskmiddag så ingen får kött, det hade varit kul.
Men det blir ingen middag så länge jag fortfarande är sjuk eller inte är klar med matten, det är iallafall klart, så jag får se till att jobba lite matte nu sen och peppra med te så jag blir frisk.
Jag pratade förörvigt med Henrik igår, han var också sjuk och hade ca 39 i feber, jag tyckte lite synd om honom och mig själv.
Vi låg annars och pratade om människor som älskar sig själva för mycket eller tar sig själva på för stort allvar, hur grymt påfrestande det är.
Det var roligt att diskutera det med Henrik för vi verkar ha samma syn på ganska mycket, och det är ju alltid kul när man hittar en sådan.

image43
Jag, Henrik och hans ben på studiefrämjandet.

Annars så hade jag tänkt att traska ner till Monica och gänget nu och se vad som händer där.
Skriver mer sen ikväll om jag orkar och vill.

Jenny Sellsve.



Patrik Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback