Stockholmsresan är avklarad.

Nu har jag kommit hem från Stockholm.
Det har hämt massor med roligheter och annat spännande.
Tåget som gick till Stockholm på måndagen klockan 05:53, var faktiskt något kämpig att ta sig upp till.
Jag fick därmot sova hemma hos Manda på Tjalmargatan, jag sov på en madrass på golvet och var väldigt tacksam.
Vägen ifrån Mandas lägenhet till tågstationen tar ca 20 minuter att gå, så för att vara säker på att hinna med tåget gick jag runt 05:00-tiden.
På väg ner fick jag se en märklig syn.
Där, mitt på vägen, låg nämligen en stor hög med bananskal, säkert 40-50 st och bredvid en kräkspöl.
Det kändes som att det inte var svårt att lista ut vad som hade hänt på platsen.
Om jag hade haft en kamera hade jag tagit en bild på det så ni fått se, för det var ganska komiskt.
Väl på tåget skedde ännu en liten rolig händelse.
Det var nämligen så att jag hade en bordsplats och framför mig satt en kille i 18-20 års åldern.
En 50+ kvinna kom in på tåget och satte sig bredvid killen (mitt-i-mot mig), och hon stank verkligen rök, det var nästan så man vill gömma sig under bordet ett tag.
Men efter ett tag hör man ett dån ljuda ifrån killen som sitter bredvid kvinnan, han la alltså av världens brakare med andra ord.
Men det var inte det värsta, nej, utan det luktade minst lika äckligt som det hördes.
Kvinnan rynkade på näsan, vände sig om och sa bittert "Nämen! Har du fisigt!?"
Killen svarade med världens självkänsla och sa "Ja, det har jag, Har du röki!?"
Vid det här laget kunde jag inte hålla mig, det var det bästa jag hört, jag skrattade så jag vek mig på mitten.
Kvinnan kollade surt på honom och fnös lite, sen lämnade hon platsen.
Jösses vad mycket roligt folk det finns.

Väl i Stockholm kom Patrik och mötte mig på stationen, det var snällt.
Vi gick upp till lägenheten där han, Per, Fabian och Hillevi sov.
Jag lämnade min väska där och fick se när The Bläckfisks övade in sitt nummer också.
Det var grymt bra, jag tror aldrig jag sett dem så bra.
När de övat ett tag gick vi ner på stan och köpte sex stycken semlor som vi skulle ge till Bert Karlsson.
När vi gjort det begav vi oss mot Frihamn där Talang 2007 skulle spelas in.
Jag får dessvärre inte berätta något om det eftersom det går på TV sen, men lite småsaker kan jag säga.
Jag kan säga att jag skakade hand med Bert Karlsson och pratade lite med honom, jag träffade Tobbe Trollkarl också, jag träffade helt enkelt massor med spännande människor mer om det kan jag berätta efter det att programet sänds i TV.

När allt var klart åkte vi tillbaka till lägenheten där vi gick och la oss.
Fabian fick sova i en bäddsoffa, Hillevi på en madrass brevid och bredvid henne jag och Patrik på en Madrass och i sägen sov Per.
Fabian somnade först så resten av oss diskuterade anarkism och bögar och allt vad det nu var.
Eller mest så var det Hillevi och Per som pratade, Patrik märkte mest ord och rättade fel och jag var för hes för att kunna prata överhuvudtaget men någongåg ibland fick jag fram några få ord.

Dagen efteråt klev vi upp runt 11:00 och åt lite frukost.
Min buss hem igen gick klockan 13:00 så Patrik fick än en gång följa med mig och visa vägen.
Resan gick bra men det var segt.
Klockan 20:45 var jag framme i Östersund där pappa fick komma och hämta mig.
Nu är jag äntligen hemma och det blåser som jag vet inte vad.

Monica har äntligen kommit också och resten av den bra delen av min släkt, det ska bli fruktansvärt roligt att få se dom igen nu.
Får se om det blir leka sen.

Jag fick dessutom mina brev angående intagningarna idag, och jag har preliminärt blivigt antaget på allt jag sökt.
Jag såg dessutom att jag hade fått 320 poäng på intagningen på PC, vilket faktiskt också är det högsta man kan få. stolt? Helt klart!

image41

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Höhö jag gillar bilden! x) HOTTIE

2007-04-21 @ 00:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback