Sunshine in a box of trash.

Att inleda dagen med Anders F Rönnblom (det är inte snön som faller) visade sig vara en lyckad start på dagen.
Jag känner mig friskare från min långvariga förskylning och har dessutom gjort mig en redig pastasallad med äkta grekist fetaost, körsbärstomater, grönsallad tillsammans med en grekisk dressing och ett glas C-vitamin.
Det rekommenderas starkt.

image45

Trots det faktum att det ligger kläder över hela mitt golv, inklusive ett par halvsunkiga herrkasonger på min hängpuka och att Flensys bur börjar lukta lite råttkiss, så känner jag mig trots det ganska fräsch.
Jag har hunnit med massor i matten, gjort god mat 2 dagar i rad nu och solen skiner ju dessutom!
Jag har också köpt en klänning nu, den är svart.
Jag har försökt hitta en bild på den också men jag verkar vara väldigt dålig på det här med att hitta saker, för att jag hittar aldrig vad jag letar efter, det är synd.
Jag ska göra ett nytt försök senare.

Annars så är The Bläckfisks i Expressen idag!
Så ni som inte läst Expressen får ta och göra det.
Som ni också säkert lade märkte till så länkade jag till två sidor igår för att ni skulle rösta på The Bläckfisks, jag kämpade hela kvällen/natten för att så många som möjligt skulle rösta, skickade runt till alla jag visste och såg, och det visade sig hjälpa. På Expressen ligger dom trea och på TV4 ligger dom fyra, det skulle inte förvåna mig om mycket av rösterna är min förtjänst så som jag kämpade.
Att jag dessutom börjat få otroligt många läsare nu på senaste tiden är jätteroligt.
I förrgår hade jag 50 st besökare och igår hade jag 123 st, det bara stiger hela tiden, det är jätteroligt.
Man blir som besatt när det går bra, det är som en ond cirkel nästan.

På måndag är det tårta som gäller igen förresten.
Min lillebror fyller byxa och det blir kalas här hemma.
Det är mycket som händer nu den här veckan igen.
Patrik frågade mig om jag inte skulle följa med honom och hans familj till Borlänge, som hans mor frågat mig sedan innan, dessvärre så har jag nationella i matte och kan bara inte ta ledigt 3 dagar till.
Han åker iallafall på onsdag och blir borta tills på söndag.
Lite synd att jag inte kunde följa med, det hade som varit ganska mysigt, men vad gör man inte för betygen?
Det betyder så mycket att jag blir godkännd i matte nu, det är matten allt hänger på, blir jag godkänns så kommer jag in på skolan jag vill gå och får flytta.
Tänk vad skit om allt skulle skita sig bara på grund av matten när jag har bra betyg i allting annat.
Nej, det blir till att kämpa på med matten nu.

Förresten, om ni inte har röstat ännu så gå in på länkarna som finns i inlägget nedan och rösta på The Bläckfisks!
Gör en god gärning och rösta.;)

Jenny Sellsve.


Kommentarer
Postat av: Mango

hahah men orka med np i matte :( är lite skraj att sumpa mig i det ! jaaa ! återkom när du har kommit på en utmaning :) ses ! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback