Talang 2007 står vid dörröppningen och The Bläckfisks gör entré.

Jag är ledsen att jag inte hunnit skriva på så länge nu, men jag ska försöka skriva ett någolunda långt inlägg idag för omväxlings skull.

Mitt påsklov har varit bra faktiskt, i söndags kom Patrik och han har varit här hos mig till idag.
Det har varit så grymt mysigt allting hela påsken, jag är så lycklig.
Monica, Martin och Mattias (mina släktingar) var här ett tag, iallafall över helgen.
Det var trevligt att träffa dom igen faktiskt, väldigt trevligt.
Vi kollade på film och myste i en husvagn, lite sunkigt men mysigt.
Martin och Mattias trivdes dessvärre inte i fjällmiljön så dom åkte hem redan på söndagen, jag klandrar dom inte, Monica blev tvungen att åka hem på Måndagen eftersom hennes mamma ska föda snart och inte mådde så bra, lite synd tyckte jag, självklart, men vi får ta igen det i sommar istället.
Annars så har jag och Patrik spelat Risk (dator) nästan hela lovet, jag vann nästan alla gångerna och Patrik blev inte ens lite sur, han gör stora framsteg, jag är så stolt.
Jag och Patrik kollade också på den 4 timmar långa filmen Gettysburg, och den var faktiskt riktigt bra.
Lite seg möjligen, men helt klart sevärd.
Vad den handlade om säger ju sig själv, det stora, blodiga slaget i Gettysburg, off course.
När vi endå är inne på filmer som handlar om krig så hörde jag på radion i morse en sångsnutt och det roliga var att jag direkt kopplade att det var från filmen Schindlers list.
Jag satt och tänkte på den filmen ett tag, och kom att undra över (för er som har sett den) varför det är en flicka i röd klänning i folkmassan som är i färg, ingen annan är i färg, bara hon, den lilla flickan i röd klänning.
Patrik sa att han trodde det var något konstnärligt och det är säkert mycket möjligt, jag tycker det var genialt.
Den filmen är i och för sig väldigt berörande i sig, men flickan förstärkte det en aning.

Men för att växla om till något mer icke sorligt, så har jag hittat min drömklänning.
Den är svart, inte fullt så lång och har rosa blad på sig.
Den kostar dessvärre ca 3000 kr vilket är riktigt saftigt, nästan lite för saftigt.
Patrik godkännde den iallafall och det är ett bra tecken.
Men jag kan inte rå för det, jag måste ha den klänningen, jag har försökt att hitta den på internet, utan resultat, ni får se den sen om jag köper den istället, för isåfall lovar jag att ta kort.
En annan rolig sak är att jag nog garanterat kommer få en lägenhet inne i stan!
Jag är så glad att det löste sig, jag ska antingen bo på rådhusgatan 5(?) eller mitt i stan vid Stortorget, där vid bankomaterna. Wohow.
Jag har bestämt att jag ska göra det riktigt fint där, eller jag och Patrik ska göra det riktigt fint där.
Han ska ju bo där med mig, det kommer bli så perfekt.
När man är 20 år är det faktiskt dags att flytta hemmifrån.
Hans mamma och jag har tjatat på honom att ta körkort också, och han har lovat att han ska göra det till sommaren, teorin lär ju iallafall inte bli några problem för honom, inte för att jag tvekar på hur han kör, han kan säkert det med, bara det att han har ju sådant bra läshuvud, därav lär teorin gå galant.
Jag har mycket planerat i sommar som jag kanske nämt förut.
Jag ska till en början jobba i cirka 2 veckor för att tjäna ihop lite pengar till Londonresan jag ska göra med Patrik, det ser jag verkligen fram imot.
Sen så blir det ju massor med lek med släkten såklart, bland annat Monica, Nadja och vem vet vem som tittar förbi.
Och i Augusti bär det av till Bulgarien med familjen, det ska bli grymt roligt med tanke på att det närmaste jag har kommit utomlands sedan jag var 8, är Norge, och det är ingen vidare utomlandsupplevelse.
I Bulgarien ska jag se till att bli riktigt brun och försöka hinna med att se så mycket sevärdheter som möjligt, man kan ju inte bara ligga och gassa i solen när man väl har chansen att få se något nytt, nej jag ska verkligen ta chansen.

Jag har förresten varit på en slags terapi idag för att bearbeta sorgen efter det att min vän Linda gick bort för cirka 2 år sedan.
Det är en process som kallas EMDR, en förkortning av "Eye movement desensitization and reprocessing".
Det är ganska intressant hur det går till, det handlar om att man bearbetar minnen och annat i vaket tillstånd på samma sätt som man gör när man sover, jag själv tyckte att det kändes som att bli hypnotizerad eller liknande, inte för att jag någonsin blivigt hyponotizerad men jag kan tänka mig på ett ungefär.
Här är en länk utifall ni är sugna på att läsa mer om det, det är som sagt ganska intressant tycker jag själv.
Give it a try.

Förresten så lovade jag ju att jag skulle säga till när det blev dags för The Bläckfisks i TV4, och nu är det ruggigt nära.
Imorgon klockan 20:00 på TV4 sänds det och programet heter Talang 2007.
Missa inte!
Om ni sedan bli sugna på att se mer av The Bläckfisks, vilket ni borde bli, så länkar jag till deras hemsida också.
http://www.theblackfisks.com/.
Enjoy.

image44
The Bläckfisks! fr.v Sid Fisqywig & Otto Fisqywig.

Det var nog allt för just nu, får se om jag orkar så ska jag skriva lite mer för att ta igen de dagar som jag missat.

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Flickan är lite av den "röda tråden", det återkommande inslaget. Och den som han inte kunde rädda. DAAH.

2007-04-13 @ 00:17:26
Postat av: Jenny Sellsve

Du anonyma "DAAH:are" verkar ha fått det lite om bakfoten. Det är ju tydligt att han inte lyckas rädda flickan eftersom man får se när hon åker på bandet för att brännas, liksom de många andra. Det jag menar är att det är genialt att göra så för att beröra och få det att kännas mer äkta, det blir som inte bara en i mänden av svartvita figurer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback