Yesterday was a beautiful day.

Igår var en fin dag, solen sken och det vankades tårta och födelsedagar.
Johan som fyllde 15 igår fick massor med tårta som han bjöd på.
Men det var inte allt som skulle hända denna 16 april, nej, det var nämligen så att Charls Spencer Chaplin (Charlie Chaplin) även också hade sin fördelsedag denna 16 april, och fyllde därmed inte mindre än 118 år om jag inte misstar mig.
Får inte glömma att Patrik faktiskt hade namnsdag igår också!
Grattis till Johan som fyllde 15, Patrik som hade namnsdag och Charlie Chaplin som fyllde 118 år.

image49
Charls Spencer Chaplin.

Henrik och Patrik tittade förbi här runt 18:00-tiden och vi bestämde oss för att se på när det analoga TV-nätet skulle släckas ner.
Det stod att det skulle släckas ner någon gång efter 18:00, så vi kollade på Bolibompa, vi kollade på Bobster och vi kollade på nyheterna, när klockan då var 20:30 gav vi upp för matens skull.
Pannkaka med glass blev det, jag som inte tycker om pannkaka om det inte serveras keso och örtsalt till, gjorde mig en varm baugette med vitlökssmör på istället.
När alla var mätta och belåtna blev Henrik oförberätt förälskad i GTA-spelet som min bror råkat lämna framme.
Han spelade, Patrik kollade på och jag var mest less, det spelet har jag fått genomlida allt för många gånger.
När Henrik tyckte sig dött lite för många gånger tyckte vi att det var dags för lite games, kortspelet games.
Det var jag och Henrik i ett lag och Johan och Patrik i ett.
Jag och Henrik hade flyt redan från start och tog hem hela spelet med stort marginal.
Patrik blev inte sur trots att han förlorade stenhårt.
Han har verkligen blivigt en bättre förlorare, det var till och med roligt att spela.

När vi spelat klart tyckte Patrik att jag skulle följa med honom hem igen och med hjälp av min övertalningsförmåga lyckades jag övertala mina föräldrar om att få åka, trots att klockan redan var halv tolv.
Men iväg bar det, och Eddie Meduza, Bob Dylan och Allan Edwall var det som spelades för fulla muggar i bilen.
Det var en riktigt trevligt kväll faktiskt, jag ser fram imot middagen jag ska ha sen, med tankte på att det antagligen kommer bli ungefär samma sällskap.
Henrik skjutsade iallafall hem mig och Patrik hem till Hara, vi tackade för skjutsen och sa godnatt.
Jag och Patrik gick och la oss så fort vi kom innaför dörren och det var som en lättnad att äntligen få vara i Hara igen, det var ju ett tag sen sist nu.

Klockan 05:00 var det uppstigning för min del eftersom när man är i min ålder har man en skola att sköta.
Det var en aningen kallt ute kände jag så jag bad Patrik att få låna en tröja av honom eftersom jag själv endast hade ett linne på mig.
Jag tog bussen som gick 06:00 och Patrik vinkade av mig som vanligt.

Väl på skolan var det matte som gällde för fulla muggar.
Jag hoppade hemkunskapen för att jobba matte för få bättre betyg.
Jag och Tova har jobbat på som grisar de senaste lektionerna och fått massor gjort, P.O "PoPo" Halvarsson var mycket nöjd med resultaten och vi fick till och med gå lite tidigare.

Annars har inte mycket hänt under dagen mer än att jag fick tillbaka mitt nationella prov, engelska, uppsatts och det var ett starkt VG, äntligen! Var känslan som skrek inom mig.
Ulrika, min lärare i engelska, sa att nu låg jag verkligen på ett starkt VG och kunde räkna med det i fortsättningen också.

Imorgon åker Patrik till Borlänge för att fira sin morbror(?) och blir kvar där tills på fredag då det blir festival i Strömsund med bland annat The Bläckfisks.
Får se om jag antagligen hänger på, Patrik tyckte det iallafall, men jag har ju som ganska väldigt dåligt ställt ekonomiskt just nu.
Men det hade ju varit grymt roligt.
Om jag följer med blir det ju Hara resten av helgen med tanke på att resten av familjen Andersson inte kommer hem förens på söndagen och jag inte tar mig till någon buss, men det är inget som är till nackdel.

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: olivia

visst spelar en som heter fabian i the bläckfisks? :) eller han var i alla fall med på det där programmet och hade en snorkel på sig? =)

Postat av: olivia

känner gör jag inte, men han bor runtomkring mig, han kommer från hammarstrand och det gör jag med så jag vet vem han är. min kusin känner hans familj (tror jag). i vilket fall som helst så började min klasskompis prata om the bläckfisks, då dom var på talang och han tyckte dom var grymma :D

2007-04-18 @ 16:30:14
URL: http://oliviabergvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback