Jag hatar VM!

Nu är jag trött och har jätteont i bröstet, vet inte riktigt varför faktiskt..
Sitter här i Hara och har nyss kollat på "Bruce den allsmäktige" roligt film det.
Jim Carrey är min absoluta favoritskådis, i alla fall en av dom, han är ett geni helt enkelt.

Egentligen så borde jag vara hemma i Kall just nu men när vi skulle in till stan för att jag skulle ta Nabo hem så visar det sig att Nabo-tåget är inställt under hela VM.
Jag blir bara mer och mer less på Åre ju mer dumheter de hittar på.
Det går ju inte ens att parkera bilen, för när man kommer tillbaka har dom buggt ett hus över!
Hua lien! Blir så less.
Men i alla fall när vi stod där och väntade på tåget så kommer det två män i 25-årsåldern med en låda i famnen fram till oss och frågar, "ska ni till Trondheim?" Jag svarade att jag bara skulle till Järpen men log vänligt.
Då började den ena mannen berätta vad det var dom hade i lådan och då visade det sig att det var en fågel dom hade i lådan, det var tydligen så att just den sortens fågel inte ska finnas här eftersom den livnär sig på sil i bland annat Norge.
Och så mycket sil vet jag inte om det finns i Östersund direkt.
I alla fall så hade dom tänkt att skicka lådan med fågeln med tåget för att släppa ut den där den hör hemma, men eftersom tåget inte verkade komma fick dom hitta på en annan lösning.
För att citera Patrik så var de två männen riktigt söta och bara skrattade hela tiden, visade dessutom några bilder på kameran de tagit på fågeln i lådan.
Nog om fågeln nu, vi hoppas att det löser sig och går vidare.^^

Anledningen till att jag egentligen skulle hem var för att jag skulle leka med Madde och Elsa hemma hos mig i Kall.
Okey, Elsa svek oss ganska snabbt för hennes (tydligen good looking) kusin och valde att spendera lite tid med hennes kära familj istället.
Madde som också skulle leka med mig gjorde allt för att övertela hennes kära och oerhört kolka mor slapp ju det i alla fall eftersom det här helvetes VM ställde till det.
Måste också tillägga här att Madelene Olsson har en oehört klok och vettig kvinna till mor.
Hon ryckte åt sig telefonen idag när jag pratade med Madde och börjde med att säga lite bitskt "JAf ska tala med din far!" Sen börjde hon asgarva och sa att hon bara skojjade lite, hon börjde sedan prata om sina vilda dagar i Kall när hon var ung och därför var hon lite tveksam om Madde fick komma till mig, hon kände tydligen min Far vilket gjorde henne ännu tveksammare. (Ironi.)
Men det löste sig ju som sagt till det sämre eller hur man ska uttrycka sig.
Jag kom ju inte hem vilket resulterade i att inte Madde kom hem till mig heller.
Tål att sägas igen, attans VM!

Nej nu ska jag ocg Patrik sova, jag börjar bli för trött nu.
Har dessutom gjort en massa småflätor i hans hår. Oerhört hett.
Men som sagt, nu har tiden passerat läggdags för länge sen för små flickor som mig.

God natt Sverige och rädda Norges alla fåglar.

Dagens syssla: Fläta Patrik Anderssons hår.
Jenny Sellsve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback