Jämer och elende.

Till att börja med ska jag ursäkta min stora lathet eftersom jag faktiskt inte orkade skriva om min mycket händelserika dag igår.
Men som vanligt hade jag tänkt resummera ihop gårdagen lite snabbt.

Igår var det tisdag och jag var konstigt nog pigg på morgonen.
Jag gick på skolan och på mina lektioner tills det närmade sig idrott.
Jag har ju, som ni som hänger med kanske vet, varit sjuk i helgen och hade därför heller inte tillåtelse att vara med på idrotten, men trotsig som jag kan vara var jag med i alla fall, det var ju trots allt "isdisco" och det är ju kul!
Jag lånade ihop lite flaschiga kläder och vi såg alla helgalna ut, Elsa hade nog snyggast klnning i alla fall.^^
Det var killarna som skulle bjuda upp första dansen och jag dansade med Nisse, Kristoffer och Mattias det var roligt speciellt med Mattias i slutet för då hängde jag med någorlunda trots att dom är helduktiga på skridskor.
Jag dansade självklart med mina kvinnliga klasskanrater också men de är så många så jag låter bli att rada upp dom.^^
Det finns kort på gårdagens skridskoåkning men jag har dock inga av dom ännu, men det lär dyka upp på bilddagboken mycket snart, i så fall ska jag säga till.;)

Patrik kom till mig i slutet av dagen också och vi spelade "de tre muskeltörerna" på datorn, som det också visade sig att "Svante" (som karaktären heter) som var med i Patrik och Henriks film gjorde rösterna, det var roligt, vi satt och skrattade åt det i mellan åt för att han var så cool.
Göra röster till ett spel med de tre muskeltörerna det är respekt.

Annars så hände det inte så mycket mer den dagen, vad jag kommer ihåg.

Idag onsdag så har jag haft utvecklingssamtal och det gick faktiskt bra.
Inga IGn eller sådant dumt utan faktiskt ganska fina betyg. Det kändes som en lättnad.
Annars så skulle jag ju till tandläkaren idag men det blev inte så, det kom något i vägen.
Hade matteprov idag också som tidigare nämnt, det gick ju skit, jag fattade ju som sagt ingenting av det där men det kändes som jag inte var ensam i alla fall.
Men nu kommer det otroliga.
Efter att jag gjort provet (försökt) så satte jag mig ner med matteboken och jobbade hela två sidor!
Så mycket kan jag inte ens komma ihåg att jag jobbat på två hela år någongång.
Det var som ett mirakel som helt plötsligt fick mig att få ett ryck och bara jobba på som attan.
Lite läskigt nästan.
Mindre roliga saker har hänt idag också dessvärre.
Min helg som var så bra planerad är nu förstörd.
Idas pappa som vi skulle åka med till stugan har ramlat med skidorna och brutigt båda axlarna och riskerar att bli förlamad.
E förkrossad Ida ringde mig i morse och berättade nyheten, det kändes tungt.
Jonas (Idas pappa) har alltid haft sådan otrolig otur och det är ett mirakel att han klarat sig igenom allting utan att ha mött döden.
Jag hoppas han blir bättre och slipper en dum förlamning för det skulle förstöra allting.
Han blir liggandes i två månader på sjukhus, det kan inte kännas kul för en kille som är van med att hålla på med saker hela tiden stup i kvarten.
Nä fy, stackare.

Utöver allt det här så har det faktiskt varit en ganska händelselös dag.
Men imorgon är det torsdag och teater.
Vi ska ju börja sätta upp pjäsen nu, det är spännande.
Annars så ska jag göra klart min tavla jag håller på med på syslöjden, den är supersnygg och har tagigt mig många timmar och svordommar att göra, jag har kämpat med den, verkligen.

Hotellet är nu bokat till Norge och det finns ingen återvändo.
Jag längtar som en gnu, det ska bli så otroligt roligt.

Dagens diss:
Jenny- Men han vill ju bara knulla dig!
Elsa- Men Jenny. Alla är inte som Patrik! 
Madde- Haha, nu börjas det igen.
Jag och Madde diskuterade vidare vad killen i fråga ville och inte ville, jag hade min teori och Elsa sin, fast inom ett annat ämne. Lite elakt, men jag skrattade åt hennes påstående.^^ 

Jenny Sellsve


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback