melodifestivalen, delfinal 3.

Ja. Nu har jag kollat och det var väl okey.
Det är ju inte direkt min musiksmak som oftast är med i melodifestivalen, men det var okey.
Först så var det ju Måns låt "Cara mia" det var inte jättebra men han kan ju dansa i alla fall.
Självklart så gick den låten vidare till globen, det gör alla klämchecka låtar.  
Andra låten var Missmatch med Drop dead.
Den var totalkass enligt mig egen åsikt, dom flåsade som hundar och hade inte ens bra sångröster, nej det var tur att dom inte kom någon stans med sin låt.
Sen var det ju Magnus Karlsson som varit med 12 gånger i melodifestivalen om jag inte misstar mig.
Magnus låt hette i alla fall Live forever, ingen höjdare den heller och gick inte vidare.
Sen var det ju något band som bland annat spelade nyckelharpa och sjöng på både svenska och något annat språk jag inte kommer ihåg.
Dom var i alla fall inte bra alls! Inte min stil i alla fall, beror väl kanske lite på vad man gillar för musik.
Men nej, inget för mig.
Sebastian från idol vad också med och det var då han och Måns som gick vidare till Globen.
Nanne och Sofia fick åka på andra chansen.
Sen var det inget mer med det.
Jag måste därmot erkänna att jag är lite betuttad i den här lilla musikalsagan som är i varje program som handlar om Judie och alla andra som hänger på.
Det är ju jättegullig och jag gillar hur dom alltid avslutar den med en låt av Carolas äldre låtar.^^
Jag börjar bli lite nördförklarad.
Men jag håller fast vid att melodifestivalen inte är något för mig, trots att det faktiskt är sevärt.
Det är nästan så att man kollar på det bara för Christian Luuks skull, han är ju så himla charmig.^^

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: olivia

det är bara att sno det. förresten så snodde jag en av dig förut, hoppas det är okej?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback