Äventyr på Studiefrämjandet.

Totalt vrickad dag kan jag säga.
Inget var som det borde/brukar vara.
Dagen började med att jag åt frukost på morgonen, (första konstiga händelsen eftersom jag oftast mår illa på morgonen.)
Jag kommer sen till skolan och har syslöjd som vanligt på torsdagsmornar.
Det konstiga här var att min syslöjdslärare (Marita) var jättesnäll mot mig och sa att hon tyckte jag var duktig i slöjd.
Va? Tänkte jag, men tackade och gav henne ett vänligt leende. (vanligtvis brukar vi hata varandra och vara fiender.)
Dagens höjdpunkt på dagen skulle ju ändå bli att få sluta tidigt och åka in till stan med Elsa för att träffa Patrik och Henrik.
Men vi kom ganska snart på att om vi skulle hinna hitta på något var vi tvungen att ta 11.20-tåget, vilket innebar att vi skulle missa 10 minuters mentorstid!
Jag och Elsa som alltid är snälla små pluggisar, tänkte i cirka 10 sekunder innan vi bestämde oss för att strunta i mentorstiden och ta tåget i alla fall, alltså skolka!
Ett väldigt jobbigt och starkt ord om ni frågar mig. (Tredje ovanliga saken på bara några timmar.)

Vi kom fram till Östersund där vi gick till Studiefrämjandet för att möta upp Patrik och Henrik för att äta.
Vi gick till en pizzeria där det var jättemycket folk, men Patrik och Henrik envisades om att vi skulle äta där. Så vi väntade på att någon skulle gå.
Medast vi väntade kände jag en obehaglig känsla i vänsta skinkmuskeln, som om någon skulle greppat tag i den, och mycket riktigt, det var precis vad killen bakom mig hade gjort och såg sedan väldigt oskyldig ut.
 Det visade sig sedan också att jag halvt känner denna person vilket gjorde det lite mer pinsamt.
(Fjärde konstiga saken.)
Vi fick i alla fall tillslut en plats, och mat också för den delen.
Vi åt tills vi höll på att spricka (I alla fall jag) men gott var det.
Efter en god lunch gick vi vidare upp till Studiefrämjandet och pratade och kollade på diabilder på fåglar som Patrik berättade lite om.xD

Efter ett tag tyckte jag och Patrik att det var dags att låta Henrik och Elsa lära känna varnadra lite bättre eftersom det trots allt i en längre tid varit min plan att dom ska träffas.
Både Elsa och Henrik är jättegulliga personer och jag tyckte bara att så borde det vara.
Vi lämnade i alla fall rummet och somnade på golvet utanför.
Efter en fin tupplur på golvet återvände vi in för att se hur det gick.
Det såg bra ut.
Jag tror dom tyckte om varandra.
I alla fall så hoppas jag på det.:)

Sen var det dags för mig och Elsa att åka hem och vi åkte med hennes Pappa.
Han avslöjade också i bilen att Elsas lillebror Hannes hade vunnit första deltävlingen i "Vi i femman."
Grattis Hannes.
Han sa också att vi skulle äta på McDorlnads (Ingen aning om hur det stavas.)
(Jag som bojkottar McDorlnads. Ännu en sjuk sak jag gjort idag.)
Men jag följde snällt med. Jag åt ju ändå trots allt ändå ingenting, så det var lugnt.

Jag kom hem och satte mig här. Nörd som jag är.
Rolig dag i alla fall helt klart.
Äventyr på Studiefrämjandet.

Dagens goknul- Elsa Stenström. 

Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback