Doktor Sandegård.

Har verkligen inte orkat skriva nu på ett tag. Jag ber om ursäkt för det.
Det har hänt ganska mycket faktiskt men jag orkar nog inte skriva om allt.

Idag fick vi kanske historiens bästa bilduppgift, ever!
Vi fick ett blått litet skrivhäfte med blanka sidor som vi skulle göra "konst" av.
Vi fick göra precis vad som helst, tex elda upp den, spola ner den i toan, måla i den eller precis vad som helst så länge vi på något sätt kunde redovisa vad vi gjort med boken.
Jag har så sjukt mycket idéer om vad jag ska göra att jag knappt kan berga mig innan jag kan börja sätta det i verket.
Underbar bildlärare har vi, helt klart!

Annars så har jag ju varit i stan på Storsjökliniken för att ta en titt på min såkallade "knöl" på foten.
När vi kom fram var det nästan över en timme innan vi skulle vara där så jag gick med Patrik och Per för att fika på Tingshuset.
Patrik bjöd mig på en macka och jag blev glad.
Fick dock kasta i mig den eftersom det tog sån tid innan de blev klara, men det gick ner.
Sprang ner till Game där min far snällt stod och väntade på mig.
Vi gick ner till Storsjökliniken och väntade i det pyttelilla väntrummet.
En man kom in i rummet, kollade konstigt på mig och frågade sedan tveksamt "Jenny?"
Ja, svarade jag och klev in i rummet.
Han, så som alla andra läkare körde med frasen, "Var god klä av dig och hoppa upp här" vilket jag varje gång har lite svårt för att inte skratta åt.
Men jag lyckades att hålla god min och satte mig på båren(?)
Han klämde lite och frågade hur det gick till när jag skadade den.
Jag kollade frågande på honom och sa, va?
Ja, sa han, det var väll så att det hade varit några killar i farten står det här.
Då kunde inte min far hålla sig för skratt och fnissade lite för sig själv samtidigt som jag svarade, nej då står det nog fel hörre du.
Han såg lite generad ut, bad om ursäkt och bad om att få kolla lite på foten.
Snart var det avklarat och nu var det dags för en till fika 1 timme senare.
Jag ringde Patrik och han fikade med oss.
Jag tycker det är mysigt att Patrik och min far kommer så bra överens.
Det är ju som ganska viktigt för mig endå.
Efter fikat åkte vi hem och jag somnade i bilen på studds.

Imorgon ska antagligen jag,Elsa,Henrik och Patrik äta/fika tillsammans som någon slags "dubbeldejt" eller vad man nu ska kalla det.
Får se hur det slutar.
Jag själv personligen tror det kommer bli jättebra.

Nu hade jag tänk läsa ut boken vi fick i uppgift att läsa på svenskan, "En komikers uppväxt."
Hitills är den faktiskt väldigt bra och jag tycker om den.
Nog om det.

Dagens citat: Jag är gay! Va? Jag är gay. Är du gay? Ja. Kom hit så fort du ätigt upp.
Jaha, Game! Ja, jag kommer.

Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback