Dylan och Beatles.

Jag somnade! Skit! Det var inte meningen att jag skulle somnade men det gjorde jag.
Så man vaknade 19.00 i dag..:S Det här är inte bra. Inte bra alls.
Jag ska upp klockan 07.00 imorgon och har inte ens varit vaken i 5 timmar än..
Jag funderar strakt på att strunta i att sova i natt så jag blir trött imorgon och somnar tidigt.
Känns som att det är den ända någolunda bra plan jag har eftersom det faktiskt är skola på tisdag. (Suck.)
Vad gör man?

Hade dessutom ett litet bråk med min så kallade mor idag också som handlade om att "dom" inte tyckte att jag skulle vara i stan på vardagar på grund av skolan.
Jag blev arg och tyckte att det lät jättedumt.
Det innbär ju alltså att jag endast kommer att få träffa Patrik på helger (Helger som jag oftast inte har, och inte han heller.)
Alltså en helkass idé enligt mig!
Tillslut blev pappa antagligen less och gick ut, och mamma stod kvar helt tyst.
Jag försökte få henne att framföra sina egna åsikter istället för att gå igenom pappa varje gång.
Men när jag sa det åt henne sa hon bara "Är du hungig?".
Jag blev arg och kläckte ur mig "Försök inte spela snäll när du inte är det" i ren ilska.
Då gick hon upp och sa inte ett ord som vanligt.
Patrik ringde mig och frågade vad som stod på och jag berättade hur det låg till.
Men underbar som han är så sa han med en vänlig röst att "det löser sig nog."
Vilket till en strörre del faktiskt också gjorde.
Pappa kom in efter ett tag och ville prata igen.
Jag förklarade mitt, och han förklarade sitt och tilslut kom vi överens om att jag får åka in dom dagrana jag har mindre att göra i skolan.
Tacka gudarna för att jag har pappa!
Så vi får väll se hur det blir med allt i framtiden.

Förövrigt så har jag nästan läst ut Bob Dylans memoarer nu, och den är faktiskt riktigt bra.:)
Börjar bli mycket Bob och Beatles nu. Jag skäms något oerhört över att jag inte gett det en chans förut och inte insett förens NU att det är riktigt jävla bra. Pinsamt pinsamt!
Min pappa sade också till mig idag att han var stolt över mig!
Snacka om att det lyste upp min vardag. Min pappa är stolt över mig.:)
Anledningen till att han sa det var för att han tyckte det var kul att jag var (med egna ord) så duktig på teater och vissa musikinstrument och har känsla för det.
Att höra det av sin far (som förövrigt är väldigt kräsen när det gäller musik och instrument) var som att vinna ett nobelpris.
Ett happy smile för pappa.

Imorgon är det dessutom till för mig att göra av med pengar!
Jag känner att jag har ett stort behov av att ha en massa nytt nu så jag får se till att fixa det också.^^

Dagens flashfilm: Hunn och björnis. (Hunn fyller 5 år.)

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja Jenny :) Du är en Estet precis som jag och min far :D

2007-01-07 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback