Fredagen som var.

jag har inte varit hemma på ett tag nu eller haft tid, så jag tänlte att jag kan skriva allting nu istället.
Så i det här inlägget är det fredagens upptåg som ska återberättas.^^

Jag vaknade som jag gör varje morgon oftast och klädde på mig.
Åkte till skolan hade lite lektioner på grund av att P.O "PoPo" Halvarsson var hemma med sjukt barn.
Men idrott hade vi som vanligt och den här gången var det någon slags hinderbana.
Inte lika roligt som stryrketräningen men okey.

Efter skolan åkte jag in med Östersundsbussen för att senare på kvällen se på Patrik när han uppträde.
På bussen träffade jag Anna och Joanna lyckligtvis och jag föreslog att dom hängde på mig och Patrik för att äta, dom tyckte att vi skulle äta på någon slags kinaresturant.
Jag gick med på det och vi gick dit.
Ja ringde Patrik för att fråga vad han ville ha att äta, fyra små rätter blev svaret. Jag fick beställa åt honom eftersom han skulle soundchecka och blev då på grund av det lite sen.
När jag skulle beställa mat till oss båda så frågade jag servitören om man kunde få en vårrulle utan kött, nej blev svaret.
Jag pekade då på en annan rätt på menyn som var köttfri och han nickade som svar.
När Patriks mat kom hade han fortfarnde inte hunnit komma så när servitören såg frågade på mig och sa "Frya små rätter" nickade jag och pekade på platsen brevid mig där Patrik sen skulle sitta.
Servitören kollade konstigt på mig som om han trode att jag trode att det satt någon där, vilket inte var fallet.
Lite pinsamt dock.
Min mat kom sen också och jag högg in direkt!
Joanna och Anna hade också fått sin mat så vi började äta utan Patrik.
När jag tuggade som bäst på min första matbit så kände jag ett välbekant tuggmotstånd och spottade genast ut det jag hade i munnen.
Anna såg frågade på mig och frågade, vad fan jag höll på med.
Jag svarade att det var ju KÖTT i den här saken, och försökte se så sårad ut som möjligt.
Nu kom Patrik in genom dörren, jag berättade vad som skett och han skrattade åt mig.
Han hög in på sin mat och jag såg plågande på honom.
Jag tänkte att nu när jag ändå betalat för det här så är det ju bara dumt att kasta så jag försökte trycka i mig maten så gott det gick.
Kom dock inte så långt innan jag gav upp jag sattsade på den friterade bananen istället.

När vi alla ätigt upp både mat och banan så var det dags att betala och gå vidare, maten kostade förövrigt 198 kr för både min och Patriks mat, som jag betalade, snäll som jag är.
Patrik skulle upp på Tingshuset för att göra sig klar inför uppträdandet.
Jag följde med Joanna och Anna till Frösön för att ha lite myspys.

Väl framme på Frösön så drack vi lite drinkar, sjöng låtar från Moulin Rouge, min favoritfilm förövrigt, det var trevligt. (Förlåt Elsa, jag har syndat.)
Vi drack ungefär två drinkar var sen åkte vi till stan igen för att se på det efterlängtade uppträdandet.

Vi hade sjukt kul på Tinghuset och vi var helt galna på "dansgolvet".
Nästan alla var uppe och rockade järnet när det var bläckfisks tur att stå på scenen.
Helt klart lyckat.

Hemfärd, borsta tänderna och sen hopp i säng! Klockan var nu vid det här laget 03:00.

Fredagens samtal:
Full tjej: Jag hånglade med någon på scen! En av bläckfiskarna.
Jag: Okey? Vem av dom, med eller utan skägg?
Full tjej: Ööh, utan!
Jag: Jahaa, det är min pojkvän, grattis.
Full tjej: Jasså? Men det var nog han med förresten, jag sa fel.
 Visade sig sen att hon inte hade strulat med någon av varken Patrik eller Per utan att det var hennes kompis hon hade strulat med. Hah.
Jag tror dock dessutom att hon var för full för att fatta vd hon själv pratade om, jag förstod knappt vad hon
pratade om.^^
Tur att det fanns ögonvittnen att bevittna denna händelse.;)

Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback