Jobbigt att uppdatera.

Jag hade egntligen inte tänkt att skriva någon blogg idag men eftersom Stefan hade slängt in en så fin kommentar så blir jag ju nästan tvungen.^^ Så här kommer det.

I Torsdags kom patrik hit och sov hos mig.
Han var med på teatern med alla småtjejer och han var jätteduktig. Det gick därmot  inte fullt lika bra för mig, men men.
Men Patrik den stackarn hade fått punktering på sin vänstra lunga och jag kan säga att jag var livrädd att han skulle dö, eller något.
Man kunde höra när han andades hur det bubblade och rann in vatten i lungan.
När vi skulle sova var värst...Jag låg och lyssnade hela tiden på om han andades eller inte, om han gjorde uppehåll i andningen någon gång blev jag i några sekunder helt stel av oro till det att han började andas igen. 
Som tur var gick det bra, jag somnade och vaknade med Patrik i livet.
Patrik fick åka med mig på bussen för att sedan åka vidare till Östersund på sjukhuset för att kolla upp det.

Nu är vi alltså inne på fredagen då vi på NO:n hade en tväling om vem som kunde med hjälp av en filmbruk med lock, en slags papprulle, C-vitamintablett och vatten få burken att flyga så högt som möjligt.
Vinnande gruppen skulle få en fika i cafeterian.
Att gissa vilken grupp som vann är ju inte så svårt eftersom det var jag,Elsa och Hanna så klart, som för övrigt är ett oövervinnerligt team. Stefans grupp vann dock också eftersom båda våra grupper fick den att slå i taket, så en liten aplod för Stefan team också.
Efter NO var det dags för gympa och vi skulle åka längskidor. 
Efter ett HÅRT träningspass på gympan så ringde Patrik och talade om hur det hade gått.
Han tyckte också att jag skulle komma till han och ta hand om honom.
Klart jag måste det, tänkte jag.
Så då bar det av till Hara.

Idag är det lördag och Patrik och jag liftade till stan för att jag skulle köpa en råtta! :D
Som jag har längtat.
Vi fick efter ett tag lift i alla fall och tog oss in innan djuraffären stängde.
Det blev en brun Flensy.
Flensy är namnet på mitt nya adoptivsbarn.
Jag har fixat iordning buren och gosat med den heeela kvällen.
Det jobbiga kommer ju bli att städa åt den med jämna mellanrum, men det klarar jag nog.:)

Träffade förresten Niklas Nilsson på bussen och vi satt och pratade lite.
Rackarns trevlig kille det där.
Tänkte bara att han var ju tvungen att bli nämnd i min blogg han också.^^

Dagens nya vän: Flensy.

Jenny Sellsve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback