Nya grannar.

Som jag nämnde i mitt förra inlägg så kunde jag inte sova i natt vilket gjorde att jag sov sinnessjukt länge idag. Närmare sagt till klockan 18.10.
Hur jag kunde sova så länge förvånar mig.
Jag brukar ju faktiskt alltid kliva upp runt 15.00 tiden om inte tidigare,(på lov) vilket också är ganska sent, men alltså 18.10! Det är ju bara helt sjukt.
Jag kommer ju antagligen inte kunna sova inatt heller, så det är väll bara till att bulla upp med en massa böcker och film redan nu så man håller sig sysselsatt ett tag i alla fall.

Jag fick förresten reda på utav min mor idag att vi tydligen fått nya grannar.
Första tanken som slog mig var: "vem är så dum och flyttar upp hit!?" Vilket jag visst råkade tänka högt, så mamma gav mig en mördande blick.
Nästa fråga blev i vilket hus bode dom i? Det finns ju som inte så mycket hus att välja mellan här omkring tycker jag.
Men tydligen så hade dom flyttat in i "Carl-Johanns-huset" som för örvigt inte ens har något vatten indraget!
Vad gör man då liksom? Går och knackar sönder isblock och smälter i en kastrull? 
Det är ju vinter nu, man kan inte dra in något vatten den här tiden på året.
Men min kära mor förklarade för mig att det finns en liten vattenkälla där omkring som man kunde hämta vatten ur tydligen.
Hon förklarade också för mig att det var två stycken unga par i 20-års åldern vilket förbryllande mig ännu mer, och att de dessutom hade ett nyfött barn.
Jag tycker nästan synd om de stackars paren som ska bo här uppe i Sölvsved, i Carl-Johanns-huset och UTAN vatten!!
Att dom dessutom betalar för det är ju helt sjukt! 
Nä, jag tror nästan att jag ska baka dem en liten kaka eller liknade för att visa mitt medlidande (eller bara för att hälsa dem välkomna.)

Annars så har det inte hänt så mycket alls under den här dagen.
Man somnar när det är som mörkast och vaknar upp till exakt samma mörker.
Det är tragiskt.
Jag måste verkligen försöka sova i natt hur omöjligt det än är känner jag.
Det är ingen som har något bra tips på vad man kan göra för att somna?
Alla tips välkommnas så länge det inte handlar om varm mjölk, räkna får eller äta en massa innan, för det har jag redan försökt och det funkar INTE.
Tack på förhand.

Dagens låt - Jan banan-Dan Bäckman

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: Micke

Detta inlägg är så himla klockrent :P fick mig ett gott skratt :D

2007-01-08 @ 05:58:08
Postat av: Erika H

hahah, säger detsamma. roligaste jag läst på länge faktiskt xD

2007-01-10 @ 20:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback