Stadenresan och stress.

Händelserik dag.

Dagen började med att jag fick med mig Joel att följa med in till stan för att kolla på friskolan Primerose.
Elsa och kompani var också med.
På väg dit, på bussen, så var det en fyllegubbe som började prata med oss. Han sa massa sjuka/roliga saker.
När vi åkte förbi nälden sa så han högt och tydligt, "Oj! Här var det mycket hus" trost att det kanske endast  stod 2-3 hus där.^^
Han tyckte dessutom att Erika såg ut som Agneta fältskog, i Abba.
Efter ett tag, när vi var i ungefär krokom så tog ha upp en öl och halsade hela på en klunk! Helt sinnessjuk kille det där.

Tillslut kom vi i alla fall fram och skulle få se skolan.
Det började med att vi fick se en film som några elever hade gjort som var totalt värdelös! Mildt sagt.
Skolan var dessutom jätteliten och jag kände på en gång, att det här är inget för mig.
När visningen var klar så halvt sprang jag därifrån för att träffa Patrik, som det visade sig att han inte skulle jobba just idag. Jenny glad.

Vi gick på Tingshuset och åt de "gammla vanliga" det verkar som att personalen börjar känna igen oss nu eftersom dom visste vad vi ville ha.^^
Feta pesto macka på Tings, finns det något godare?
Vi åt i alla fall och gick sedan och handlade lite på Claes Ohlosson och Åhlens.

Efter en snabb shoppningrunda på Claes Ohlsson så åkte vi en "snabbis" hem till Patrik.
Självklart missade vi bussen tillbaka sen och fick lifta, vi hade dock tur.
Första bilen som kom stannade.
Vi gör ett bra jobb som liftare, Patrik sträcker ut tummer och jag står bervid och ser söt ut, det funkar varje gång.;)

Vi åkte i alla fall in till stan igen och jag tvingade, mot både hans och min vilja, in honom på H&M för att jag skulle köpa en skjorta, tyvärr så fanns den bara i 38 och 42 så det sket sig.
Så fort som möjligt tog vi oss ut därifrån.
Jag har kommit fram till att man kan inte vara i en klädaffär längre än 15 minuter, då har man hunnit bli galen.

För att bli lite gladare så gick vi och köpte godis. Gott.
Vi gick upp på busstorget för att invänta min buss och samtidigt äta godiset vi köpt.:)
Bussen kom som planerat och vi sa hejdå för den här gången.

Vi anlände i Järpen och hade lite småbråttom till teatern.
Vi hann i alla fall nästan i tid och satte igång med uppvärmning.
Efter uppvärming skulle vi få göra en lite längre pjäs och fick ungefär 30 minuters betänketid och planering.
Jag fick spela en flicka som sörjde sig bortgångna mamma så oerhört att hon själv inte längre fann någon mening i att leva.
Jag tog en överdos heroin men skickades tillbaka av min mamma från himlen för att ta med mig en pojke också.
Pojken spelades av en av Åretjejerna och mamman av Elsa.
 Det blev en ganska sorlig men samtidigt helt okey pjäs trost allt.
Gick mycket bättre den här gången i alla fall.
Mitt huvud var mer pepp och jag bara sprutade ut idéer.
Alltid kul när det blir så liksom.

Dagen börjar närma sig sitt slut och jag är trött, måste bara vänta på att patrik kommer hem så jag får veta lite mer om morgondagen.

Dagens citat: Jag har många tatueringar.. Jag har katten Gustav på rumpan, och när folk frågar varför svarar jag "för jag tycker han är så fräsch!". Citat av den fulla "gubben" på bussen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback