Ibland brukar jag känna för att träna. Då lägger jag mig på soffan och väntar tills det går över.

Idag har det varit soligt och fint.
Det har varit en bra dag trots att jag tvekade med att kliva upp i morse på grund av att jag inte visste vad jag skulle göra när jag väl klivigt upp.
Men min far kom på en idé som gick ut på att vi skulle äta en påkostad middag på Kall Autologe.
Fin idé tyckte jag.
Jag beställde en sallad som var obeskrivligt god, och till efterrätt, apelsinmarinerade jordbubbar med glass.
En caffelatte drack jag också för första gången i mitt liv.
Jag har alltid tyckt att det är jätteäckligt, men den här gången satt det faktiskt riktigt bra med en caffelatte.
Elsa borde vara stolt.
Höjdpunkten var nog endå efterrätten, den var sagolikt god.
Min pappa får sina idéer ibland.

Efter en god måltid tänkte jag utnyttja det fina vädret, och gick en långpromenad med Zita.
Zita badade lite och jag doppade fötterna.
På vägen hem sprang jag faktiskt för att bygga på konditionen som jag inte har.
Det gick lätt och det kändes som om jag skulle kunna springa hur långt som helst.
Zita verkade därmot inte riktigt hålla med, så jag fick nästan dra henne den sista kilometern.

När jag väl kom hem kände jag hur slut jag var i benen och satte mig framför TVen för att varva ner lite.
Men en halvtimme efter kändes det som att alla mina krafter var tillbaka så jag och pappa tog en liten springtur till på ca 6 kilometer.
Jag kände då hur det började ta imot och jag hängde inte riktigt på far min.
Men jag hade ju trots allt redan sprungit en gång.

På väg tillbaka träffade vi min farbrors sambo och min kusin, och jag fick då höra att jag hade blivigt brun.
Det är alltid lika kul att höra att allt löpande i solen lönade sig.
Jag och pappa stretchade lite och gick sen in.
Jag måste medge att jag var helt skakis i hela kroppen efter träningspasset.
En dusch satt inte helt fel, och det kändes som om jag inte hade duschat på år, så skönt var det.
Nu har jag iallafall varvat ner lite, men jag gruvar mig inför morgondagen då all träning kommer ta ut sin rätt i träningsverk.
Men man måste ju börja nån gång.

Nu ska jag nog sätta på en bra film och hoppas på att det blir lika fint väder imorgon.

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Erika

Träna och sola det är det lovet består av, haha :)

2007-07-22 @ 20:54:40
Postat av: Anonym

spana gärna in min nya blogg och lämna en kommentar!

Postat av: Ällsa

haha, ja, du gör mig verkligen stolt! nästan så jag pyser! ;)

2007-08-13 @ 19:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback