Peoples Temple.

Jag såg nyss en dokumentär om Peoples Temple.
Det var en sekt som drevs av Jim Jones.
Han skapade också Jonestown där sedan 909 personer tog livet av sig.
För att läsa mer gå in på den
HÄR länken eller se den här filmen.

image77
909 personer tog sitt liv i Jonestown. Tänk er, 909 personer.

Idag har jag tagit det lugnt.
Varit hemma, solat och kollat lite på TV.
Imorgon ska jag på skolan, sen in till stan för vi slutar tidigt, ha en liten picknick med Patrik och sen försöka få med honom hem.
Får se hur det går.
När jag låg ute och solade idag på studsmattan låg jag med laptopen och kikade lite.
Jag kände mig en aning nördig då måste jag medge.
Dessvärre så började det blåsa så fruktansvärt mycket att det var kallt att ligga där ute iklädd endast underkläder, så jag gick in.
Jag har inte kunnat släppa tanken på att det nu bara är en vecka kvar till sommarlov och slutet för Järpens 9:or.
Jag har alltid sagt att jag inte tycker att det ska bli jobbigt, men jag har gett det en extra tanke och det är nog vissa som jag kommer sakna väldigt mycket som jag vet att jag kanske aldrig mer får se.
Dom som flyttar långt bort i Sverige och så viadre.
De flästa av mina vänner ska gå i Östersund eller Järpen, men de som inte ska det då?
Typ Anton Nyqvist som ska gå något ishockeygymnasium långt bort.
Honom kommer jag sakna.
Alla i min klass har jag speciella minnen med, vissa mer med och andra mindre, men det är endå värdefulla minnen.
Jag ska inte ljuga och säga att "det är ju bara att hålla kontakten" för om sanningen ska fram är jag riktigt urusel på att hålla kontakten.
Jag vet inte vad det är, men det bara är så.
Det är synd men sant.
Det är att se till att den här sista veckan förblir minnesfull och väl ihågkommen.

Nu är det nog dags att sova för min del.
Jag ska ju trots allt upp klockan 07:00 imorgon.
Men innan jag gör det, så måste jag säga att ni är väldigt dåliga på att kommentera.
Jag vill gärna höra era åsikter och framförallt veta vilka ni är som läser, för statistiken säger att ni är ganska många som läser, så skärpning på er!

Godnatt.
Jenny Sellsve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback