Skiljsmässan är avklarad. Mycket tårar.

Torsdagen var underbar!
Alla var så fina och jag fick äntligen bära min vackra klänning.
Tårar rann och alla dansade med alla och var snälla.
Helt oslagbar kväll, jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv.
9a kommer föralltid att finnas kvar.

Maten var jättegod. Jag fick qournbiff och klyftpotatis, och till efterrätt var det kladdkaka med grädda och jordgubbar.
Lärarna sjöng en sång där dom hade tryckt in allas olika egenskaper.
Det var fint.
Vi fick papper på sången sedan också.
Efter maten var det dans och alla dansade med alla.
Jag buggade så svätten rann i parti och minut.
Mattias var nog iallafall dansgolvets kung.
Aldrig förr har jag blivigt så snurrad.
Varv efter varv var det, men jösses så roligt det var.
jag har tagit massvis med bilder på både middag och dans.
Dessvärre har jag inte hunit lägga in bilderna ännu, men det kommer, jag lovar.

Vi fick också ett papper var där alla skulle skriva en liten hälsning till alla.
Bara att skriva till alla 43 elever som vi är tog nog ungefär 2 timmar, och då hann man inte ens skriva till alla.
När jag sen skulle läsa vad alla hade skrivigt om mig på mitt papper kom tårarna.
Det gick inte att stoppa, dom bara rann.
Sjukt vad jag kommer sakna min fina klass.
Vi har alltid haft en sådan sammanhållning och gemenskap som jag tror få klasser har.
Alla beskyddar alla i både vått och tort.
Tänk Karl Kling och Anton Nyqvist som ska flytta så långt bort.
Jösses vad jag kommer sakna tokarna...
Vi hade iallafalla en underbar kväll tillsammans och jag tror ingen kommer glömma det.

Till och med jag och Louise som varit ovänner så länge nu hade en underbar gemenskap.
Vi har ju faktiskt gått i samma klass i 10 år nu.
Hur ska man kunna glömma henne då?
Vi har haft både underbara och jobbiga stunder tillsammans så att sluta "fred" med henne var underbart.
Jag var så lycklig.
Men framåt 23:00 tog kvällen slut och alla begav sig hemmåt.
Hemma hos mig satt Patrik vid datorn och väntade på mig.
Jag välkomnades med en stor kram.

På själva fredagen var det avsked på riktigt och ännu mer tårar rann.
Även killarna grät.
Det var så sorligt, alla gav rosor till varandra och sa hejdå.
När vi sprang ut  möttes vi av en folkmassa som väntade på oss, det var både vänner och föräldrar som jublade och grattade oss.
Jag fick massa fina rosor och presenter.
Bland annat 1000 kr sammanlagt, en kamera och en jättefin ring utav Patrik.
Hemma hos mig var det middag efter avslutningen och Henrik och Peter anslöt sig till hemmet.
När dom kom in i rummet och såg mina rosor så sa alla tre att så mycket rosor fick inte ens dom på studenten.
Det tyckte jag var lite roligt, men samtidigt så är ju vi en väldigt stor och givmild klass.

Till middag hemma hos mig var det pastasallad, hackelbackspotatis och kött (jag fick vegetaiska biffar).
Till efterrätt en tårta som det stod "grattid Jenny" på.
Det var dessutom min allra första koditoritårta jag någonsin fått, så det var lite speciellt.

Som sagt har jag massvis med bilder på allt, men jag lägger in dom sen när jag kommer hem.
För snart ska jag och Patrik åka hem till honom och på söndag ska vi till Negerbyn.
Sen så fyller ju Patrik 20 på måndag, så jag räknar med att vara hemma på tisdag.
DÅ ska ni få se bilderna.

Tack allihopa för en underbar tid och lycka till med vad ni än väljer att göra.

Jenny Sellsve.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback