Sprit är skit.

Povel Ramel är död.
Det kom som en shock, jag visste inte ens att han var sjuk.
Hur som helst så kommer nog alla att komma ihåg honom, för vem har inte hört låten "far jag kan inte få upp min cocosnöt"?
Den mannen har haft stor betydelse i oss svenskars liv, skulle jag vilja påstå.

Jag lägger in en bild för att hedra honom till allas minne.
Sorligt att det ska vara efter sin död man blir som mest uppskattad.
image76
Povel Ramel.

För att lämna det sorgliga som hänt med Ramel så går jag över till att prata om avslutningen, som nu står vid dörrkarmen.
Det är nu ganska precis en vecka kvar tills det att jag och mina klasskamrater går ut 9an och också lämnar racklöfska skola, vissa för evigt, andra bara över sommaren.
Jag är en av dom som klassas "för evigt".
Det känns skönt.
Jag har nog inte låtit någon undgå att veta att jag verkligen avskyr Järpen.
Nu pratar jag om Järpen (orten) inte människorna, så inga missuppfattningar uppstår.

Nästa torsdag är det avslutningsbalen, med middag.
Jag ska bära min vackra klänning och kanske några passande accessoarer till det.
Jag ska också låna till mig en kamera så att det ögonblicket förevigas, sånt är viktigt.
Antagligen så kommer nästan alla ha kamera, men det är ju som en annan sak när man själv tagit bilderna.
På själva avslutningsdagen lär det ju också bli en massa kort.
På kvällen är det ju som alltid "suparfest" med hela klassen.
Jag därmot har övervägt det där och kommit fram till att för min del blir det inget supa av.
Jag har oftast alltid mycket roligare utan en massa sprit i kroppen.
För att dessutom citera min vän och bläckfisk Per som en gång sa "Jag anser att om man dricker för att slippa vara tråkig och kunna släppa lös så är det väl bättre att lära sig allt det där utan att dricka, på så vis slipper man bivärkningar och blir en starkare person."
Per är nog en av det smartare människorna jag känner.
Av egen erfarenhet vet jag att man oftast bara gör bort sig och förstör förtroenden när man är full.
Jag vet många av mina vänner som varit med om just det.
Någon som strulat men någon annans pojkvän och så vidre, ja, ni vet nog själva.
En öl till maten eller kanske lite ost, kex och vin kan väl vara okey, men dricka bara för att dricka har jag nog sett för mycket av nu.
Igår tillexempel så var den en kille som fick för sig att han skulle ligga med mig, jag förklarade därmot att det var en omöjlighet eftersom jag har en pojkvän.
Svaret som kom då var det klassiska "men han behöver inget veta", jag blev då lite irriterad över att man ens ka resonera så, jag älskar min pojkvän och skulle aldrig ligga med någon annan.
Speciellt inte om personen i fråga är full.
Det värsta är att det kommer mer.
Jag blev uppmuntrad av personer att vara otrogen mot Patrik med argumenten "men han är ju snygg" och "han får ju inget veta, dom bor ju i olika orter".
Endel av dem som uppmuntrade mig till det var till och med mina vänner.
En av dom vet jag till och med kommer läsa det här, så jag passar på att säga att det är okey.
Jag vet att du inte menade det egentligen och det bara var fyllehjärnan som slog till.
För er som inte riktigt förstår och tycker jag är fånig som säger såhär, skriv gärna och ta en titt på det
HÄR filmklippet, många av er känner nog igen den från TV.
Tänk över filmen så kanske ni inser att allt det där faktiskt stämmer.

Jag återkommer med mer imorgon.

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Jag gillar den där Per ^-^ Och din blogg är kulsöt och smart. MEEEER!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback