Carola och Kungen, går det ihop?

Nu har jag ätigt både tårta och brownies, det var ruggit gott.
Duscha har jag hunnit med också, men jag har något fruktansvärt ont i min axel nu, det är nästan så jag plågas när jag skriver bara.
På tal om att duscha, så blev jag påkommen med att sjunga i duschen i söndags.
Mindre bra, jag som lovat mig själv att ingen någonsin ska behöva genomlida det någonsin i livshistorien.
Men, som sagt så har det skett.
Jag står och sjunger på pinsamma låtar av Carola tex fångad av en stromvind och så vidare, när jag hör någon som öppnar dörren till badrummet (vi har förövrigt inga lås på våra toaletter/badrum) och in kommer Patrik, sliter bort duschdraperiet, flinar och frågar "sjunger du?"
Pinsam situation, men tur i oturen så var det ju bara Patrik, det hade varit värre om det typ var kungen eller likande, det skulle ju kunna hända att kungen av någon konstig anledning skulle råka titta förbi, vem vet.
Som tur var valde kungen att inte komma just den dagen, och det var ju tur.

Idag har jag också hunnit med att kolla på det nya programet "tack gode gud", det var kul men inte så roligt som jag hade förväntat mig, sånt är tråkigt, när man blir besviken.
Jag tyckte därmot att Martin Timell(?) var nästan bäst konstigt nog, jag trodde han skulle vara bland det sämre men det var helt tvärt om, han hade kvicka svar på allt och dessutom roliga. Talang, Martin.

Idag hade jag dessutom tänkt att göra lite reklam.
För min bilddagbok, jag har ju faktiskt inte länkat till den en ända gång på ca 80 inlägg, det går bara inte för sig.
här är länken till min mirakulösa bilddagbok. Se och beskåda.

Imorgon är det skola för första gången den här veckan, jag har två lektioner sen "lek" resten av dagen. Slappt.
Efter skolan bär det av till Hara, jag ska sova hos Patrik igen eftersom jag har ett till intagningsprov på fredag.
Patrik är bra snäll som ställer upp, och sånt uppskattas från min sida.
Får se om det eventuellt kanske blir musik direkt-final på lördag eller om Patrik fortfarande tycker att vi ska bojkotta musik direkt.
Hur som helst så ska min bror komfirmera sig på söndag så det blir kalas här hemma.
Massor med tårta och mat. Gott.
Jag har med andra ord fullt upp den här veckan, jag får då aldrig vila, men det är väl värt det antar jag, för jösses vad roligt jag brukar ha när jag väl är på humör.

Dagens andra citat:- Ettan är flummigast, men vi har kul och vågar släppa lös, tvåorna är roliga, men treorna tycker jag är ett par riktiga torrbollar, och tråkiga, i alla fall vissa av dom.

En av teatereleverna jag pratade med beskrev hur de olika klasserna var, målade inte upp någon vidare smickande bild av teatertreorna.

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow, tror man på nåt som en teateretta har sagt så måste man ju vara dummare än...än...än nån som inte ens har börjat ettan än!!!!! /Nån som inte är tråkig utan har ett intressantare liv än att flamsa runt bara för att visa alla att man går estet...

2007-03-25 @ 17:35:08
Postat av: Ännu en torrboll.

Ja, det är väl frågan, vilket ideal man vill leva upp till. Att vara skränig och störig endast för att hävda sig själv, eller att vara tillräckligt trygg i sig själv och i sin grupp för att kunna ta avstånd från estet-stereotyper...
Vi teatertreor räknar oss till den senare gruppen och tycker att det är kul att klasserna är så lojala mot varandra. Men det blir väl lätt så på ett program där man bara behöver 70 poäng för att komma in (lol).

Postat av: Jenny Sellsve

Det var ett citat, inget mer.
Ta åt sig den som vill.

2007-03-25 @ 20:27:40
URL: http://sellsve.blogg.se
Postat av: Anonym

Att fröknarna teatertreor reagerade så starkt på ett citat är underhållande. Ettans uttalande var ju en subjektiv åsikt, vilket kanske inte uppfattades av vissa. Ville bara flika in det och inte fortsätta störa i era otroligt intressata liv.

2007-03-26 @ 00:42:49
Postat av: Endumen.

Hillevi, ge dig. Orkar inte läsa vad du tycker om Jenny mer.

2007-03-26 @ 03:21:13
Postat av: Fröken Teatertrea .

Jag reagerade inte på ett citat, utan att teaterettorna uttalar sig om saker som dom inte har en aning om, det är intressant att vi treor blir kallade torrbollar av folk som inte ens vet vad vi heter...och att folk (sellsve) blir så glad för denna åsikt då hon kan använda den som ett vapen på sin blogg mot sin (otroligt osäkre) pojkväns före detta flickvän Hillevi. Och nu ska jag sluta störa ERA otroligt intressanta liv, en talangjakt i tv4, wow, det är ju en karriär i hög grad, någon måste ha säkrat hela sin pension på köpet...!

2007-03-26 @ 18:29:21
Postat av: Jenny Sellsve

Nej men snälla lilla du.
Jag bryr mig faktiskt inte om Hillevi längre, eller vad hon tycker om mig, jag tycker både hon och jag har gjort det klart för varandra.
Om man läst hela inlägget ser man att jag skrivigt om min uttagning och la därför in ett citat om vad som sas, det var absolut inte riktat mot någon speciell, absolut inte Hillevi som du verkar tro, för vad i all sin dar skulle jag tjäna på det? Mer bråk? Nej tack. Det var som sagt bara ett citat, inget annat.
Men om ni tar åt er av det så är ju inte det mitt problem, det är ni som valt att göra det.
Det nämndes ju inga namn.

2007-03-26 @ 19:42:44
URL: http://sellsve.blogg.se
Postat av: Jerry

Svar till "Fröken Teatertrea". Ärligt förstår jag inte vad du opponerar dig emot. Klart är det klumpigt att använda citat man inte vet något om, men det enda citat jag ser som sådant är "tack gode gud". Där känns det som fröken Sellsve spekulerar rätt friskt, men det måste man få göra såklart. Begreppet torrboll används svepande som en benämning på en grupp, precis som man kan kalla lumpare för gröna gubbar eller politiker för sega gubbar. Det finns läkemedel mot PMS. Puss.

2007-03-26 @ 21:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback