Dagen och första barndomsminnet.

Jag har nu gjort ett tappert försök till att designa bloggen, ännu inte riktigt nöjd.
Massor som behöver förbättras med det tar sig väl.

Idag har jag sovigt i massor eftersom jag är sjuk. Jag har typ varsmak i halsen/munnen, det är ingen höjdare kan jag meddela.
Annars så har jag ätigt tårta från igår och lite mackor.
Senare ska jag kolla på Team America som Johan fick av mig i komfirmationspresent.
Får se om den är så bra som det sägs.
Jag måste också göra klart lite skolarbeten som har hamnat lite på efterkälken, men det går og snabbt för jag vet vad som behöver göras.
Det har som inte hänt så mycket än så länge på dagen, men vi får väl se om jag kanske återkommer.;)

Dagens barndomsminne:

Det här kommer jag sjäv inte ihåg men min far berättade det för mig här om dagen.
Det var när Mamma och Pappa skulle gifta sig och dom gifte sig här hemma på gården, inte i kyrkan som de flesta andra.
Men som de flesta av er kanske är bekant vid så brukar det ju bara en stor middag/lunch på bröllop där alla sammlas, pratar och äter. Presten brukar också oftast vara bjuden på maten också.
Nu kommer vi till vad som hände.
Jag var cirka 3 år gammal när det här hände. Jag höjde glaset jag hade med saft, nickade åt presten samtidigt som jag halvstår på stolen lutad över bordet och säger: "SKÅL, Jävlar!"
en tystnad bröt ut i rummet och alla blickar var vända mot mig, en liten flicka i 3årsåldern som just hade svurigt åt presten som vigit min mor och far.
Efter ett tag skrattar presten och säger: "Ja, det var en fin isbrytare" och det var inget mer med det, men oj vad jag har fått höra det där under min livstid, även nu 13 år senare, drar folk upp det och skrattar.
Kul att man gjorde något roande som liten.
image29

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: erikah

hahah!! :P varför har du aldrig berättat det där ? skitkul ju:P

2007-03-26 @ 22:10:19
Postat av: johanna

Haha!! Värsta skoj!! X)

2007-06-16 @ 16:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback