Dålig dag och positivt tänkande.

När man har tråkigt skriver man, och jag har väldigt tråkigt.
Illa mår jag också.
Min kära far har nu åkt bort och kommer vara borta till på torsdag.
Vart han har åkt kommer jag inte ihåg, jag är så otroligt trött idag.
I alla fall, innan han åkte så köpte han hem frukt och äkta grekisk fetaost, till mig som jag önskade.
Underbart snäll min far är ibland.
I alla fall så har jag rent ut sagt mulat i mig mackor med äkta grekisk fetaost, så nu mår jag superilla.
För mycket av det goda helt enkelt.

Bara för att jag haft en sådan skitdag hitills så ska jag resten av dagen bara tänka på mig själv, bada och göra ansiktsmask. Unna mig själv något bra.
Det kanske är så som man säger att man ska planera in dåliga dagar så blir man inte besviken, men jag vet inte jag, det känns inte riktigt som min stil.
Hälst så försöker jag att se på dagarna som något positivt väntar och skiter det sig så är det väl bara att tacka och ta imot, det kommer ju en ny dag.
Jösses vad jag har gått och blivigt positiv.
Jag har tänkt på det, att förut så var jag bara deprimerad hela tiden och ville inte ens se det roliga i saker och ting, men nu, nu helt plötsligt är nästan allting roligt.
Jag tror att jag på något sätt har lyckats skapa mig en slags omvänd fuktion.
Det går ut på att varje gång någon säger något som jag vanligtvis skulle tagit illa upp av så istället känner jag mig starkare och känner att, vem är dom att dömma mig?
Jag har mig själv, det räcker långt.
Varför ska man lyssna på de som endå bara vill en illa, det är ju bara korkat, jag menar, det är ju deras svaghet i så fall. 
Jag antar att förut var jag i den så kallade "tonårsperioden" och bara velade runt som en dum höna.
Nu känns det som att jag kommit ur det där och känner mig lite småfånig över hur jag såg på saker och ting.

Nu kom min bror och störde mig så vet inte riktigt vad det var jag skulle skriva här näst, så jag lämnar det oskrivet.

Jenny Sellsve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback