Frågan vi alla ställer oss.

Otroligt hurtig idag.
Jag klev upp klockan 07:00 för att åka med far min till Järpen.
Jag skulle växla till norska pengar till Norgeresan nu på fredag och ta ut mina p-piller på apoteket.
Jag har blivigt bemött av en genomsur värld idag.
Det började med att pappa var lite grinig, varför vet jag inte, sen efter det så blev jag bemött av småtjurig kvinna på apoteket som sa att jag var tvungen att ha ett förnyat recept om jag ville ha pillerna.
Jag blev lite småirriterad och bestämde mig för att göra ett försök på hälsovårdscentralen om jag kanske kunde få ut mitt djävla recept där (som jag egentligen redan skulle ha fått.)
Kerstin, som barnmorskan heter, var också grinig för att jag hade missat min tid där som jag hade förut (på grund av ett matteprov.)
Jag förklarade vänligt hur det låg till och hon skickade receptet ner till apoteket och sedan skickade hon ut mig.
Jahapp, tänkte jag och återvände till apoteket.
När jag kom in på apoteket en andra gång blev jag bemött av en ännu tjurigare tant som bara gnällde hela tiden.
När vi kom ut sa pappa ,"vilken solstråle" och jag nickade till svar.
Pappa tyckte då att vi borde unna oss sjävla något gott och köpte därför med oss lite fika hem.
Semla och kladdkaka, kladdkaka till mig eftersom jag inte är så stormförtjust i semlor.
Men inte ens kladdkakan var god, den var torr och smakade tandkräm, inte alls någon höjadare.
Nu är allting gjort i alla fall och egentligen är jag värd en liten tupplur, men för rädslan att inte kunna sova i natt låter jag bli. Ni får helt enkelt stå ut med en tjurig Jenny idag.

Jag fick mitt brev från PC idag om intagningen till teater.
Jag har fyllt i ett papper med frågor om vad har har för erfarenheter sedan innan inom teater.
Det kändes bra att fylla i det eftersom jag faktiskt har ganska mycket erfarenheter sedan innan.
Jag har även också hittat en monolog jag ska öva järnet på nu.
Tack till den store Christian för det.
Den handlar om missförstånd mellan ett par och hur det tänker olika.
Faktiskt ganska rolig.
När intagningen är gjord så lovar jag att jag ska klistra in monologen här så ni får läsa, låter det vara tills efter intagningen, allt för spänningens skull.

Nu ska jag finslipa lite på den så den passar mig bättre och inte blir så fruktansvärt lång som den är just nu.

Ha en bra dag. Jag återkommer.

Dagens citat: Farfar, varför luktar du som petter-nicklas?
Liten pojke på hälsovårdscentralen när "Farfar" skulle klä på honom, passade han på att ställa frågan vi alla ställer oss, varför luktar farfar snopp?

Jenny Sellsve.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback