Fredagens äventyr.

Fredagen var en väldigt händelserik dag.
Det började med att jag, Tova och Patrik hängde lite på stan för att vänta på att intagningen skulle börja.
Patrik köpte en "bazoka" på lekstugan och jag chilituggummin för att vara lite djävlig med Elsa senare.
Elsa uppskattade inte mina chilituggummin och beklagade sig över mig.
Vi gick i alla fall på intagingen och det gick bra, kan inte säga mer än så.

När Patrik inte hörde av sig i tid (jag börjar lära mig) tänkte jag att jag följer med Tova hem till Järpen och har lite trevligt, men väl på bussen, när vi hade kommit så långt som till Krokom, ringer Patrik och berättar att Henrik och han hade tänk ha Kick off, och vi fick komma. Jag berättade att jag satt på bussen redan och att det var lite sent, men Patrik erbjöd sig och Henrik att komma och hämta oss om vi hoppade av bussen.
Vi hoppade av bussen men sa att vi kan ju alltid försöka lifta till en början.
Så vi hoppade av bussen i Ytterån och sprang och liftade samtidigt.
Vilket äventyr.
Tillslut, efter kanske 5 min, stannade ett snällt par som faktiskt också skulle till Östersund, så vi åkte med.
Vi kom in till stan tog stadsbussarna till Sjövalla (en tant envisades om att det fanns bestämt inget som hette Sjövalla, jag tyckte det var konstigt eftersom vi hoppade ju faktiskt av där).
I dörren stod Patrik och visade oss in.
Vi hade trevligt, och Peter kom efter ett tag också. Han var väldigt trevlig och vi pratade lite musik och diverse.
Efter lite häng hemma hos Henrik bar det av till Studiefrämjandet där Fabian också dök upp.
Vi pratade allihopa och hade trevligt.
Även Eva och hennes vän dök upp men försvann nästan lika snabbt igen för att gå ut och dansa.
Patrik fick sedan för sig att lägga sig och sova, det gjorde han i en garderob där han hade ställt upp en tältsäng.
Det tog i och för sig inte många timmar innan jag själv också la mig där och sov.
Det var därmot det mest obehagligaste ställe jag någonsin sovigt, Patrik tog så stor plats att jag låg i stort sätt bara på några hårda fjädrar som sängen också bestod av.
Aldrig mer tältsäng.
Annars var det en lyckad kväll må´ jag faktiskt säga.

Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback