Helgen och balklänning.

Nu har det hänt mycket på en gång.
Igår åkte jag till Östersund och var på BUP.
När jag var där sa dom att jag inte behövde medecineras utan att dom ska prova någon slags terapi på mig innan någon medecinering är aktuellt.
Terapin gick iallafall ut på att man ska följa något med ögonen fram och tillbaka för bearbeta vissa jobbiga minnen.
Det låter jättekonstigt men det är så att när man sover rör man ju ögonen fram och tillbaka, och det gör man för tt man bearbetar minnen, men ibland hjälper det inte så då kan man göra det vid vaket tillstånd också för att hjälpa till lite.
Just nu kommer jag inte ihåg vad metoden kallades, men jag ska ta reda på det sen.

Efter BUP gick jag, mamma och pappa och kollade på balklänning åt mig, jag hittade en som vi la undan.
Den var verkligen jättefin! Den passade perfekt och det var verkligen som en sagoklänning.
Det jobbiga var att den kostade 3000 kr.
Men det är ju så svårt att få tag i klänning åt mig eftersom jag har stolek 32, det finns oftas inte så mycket i den stoleken.
Men jag ska kolla om jag hittar någon bild på den sen så ni får se.

Efter balklänningsprovande var det fika som gällde.
Jag åt en blåbärspaj med vaniljsås som inte var allt för god.
Det är jobbigt när man köper något som ser jättegott ut som sen egentligen inte alls är gott, det är en besvikelse.

När fikan var avklarad ringde jag Patrik som fick beskriva vägen hem till Per.
Jag tog 2ans buss till Lugnvik, hoppade av och gick en läskig våldtäcktsstig.
Jag fick en bättre beskrivning av Patrik den här gången så jag hittade utan problem.
Per och Patrik gav mig en liten rundvisning hemma hos Per, sen skulle de jobba lite.
Jag satt och kollade på, det var ganska spännande att se hur det jobbade.
När det jobbat ca en timme begav vi oss hem till Simon Lundhag för att Per skulle repa med några där.
Patrik hamnade på trummorna eftersom Shaggy tydligen var borta.
Det var roligt att lyssna på dom när de spelade en massa sosse-låtar.
Efter att ha suttigt och lyssnat på dom i någon timme blir man ganska hungrig, så jag sa till Patrik att jag skulle gå och äta, Simon erbjöd sig dock att jag kunde få något att äta där om jag ville, men jag som var så otroligt sugen på en greenburgare tackade artigt nej.
Patrik följde med mig och jag åt min burgare.
När vi sedan återvände hem till Simon skulle vi åka iväg till någon Tobbe i Lugnvik där vi skulle se på film.
Innan vi åkte köpte vi en massa chips och godis och bullade upp ordentligt.
Hemma hos Tobbe kollade vi på "Over the hedge" efter en omröstning.
Den var inte lika bra som jag trodde den skulle vara men en viss charm hade den ju.
När vi sett den filmen visade alla sin favoritfilm på youtube. Lite sunkigt men roligt.
När klockan närmade sig 03:00 var det dags att börja tänka på refrängen, så vi traskade vidare hem till Per där vi fikade lite och gick sedan och la oss.

Just nu kollar jag på biljetter till stockholm eftersom jag ska få följa med Patrik och Per dit.
Det ska bli så fruktansvärt roligt. Jag ska dessutom bo hemma hos Ida, och henne har jag inte träffat på länge så det ska bli så roligt att träffa henne igen!
Det jobbiga är att jag blivigt sjuk igen, jag fattar inte varför jag alltid blir sjuk när det är något jag verkligen vill med på. Jag lär ju ha något otalt med gud eller liknande.
Ett annat problem är att jag inte har pengar så jag måste låna av någon.
Mamma sa att hon själv hade det så dåligt ställt så henne kunde jag inte låna av, får se om min lillebror är lika snäll som vanligt och vill låna mig.
Hoppas det löser sig.
image37
En bild på mig och Patrik hemma hos Manda efter Norrsken.
Jag älskar dig Patrik.

Jenny Sellsve




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback