Kort om Norge och eventuell demonstration.

Jag hatar verkligen när jag har så mycket att skriva om, vilket just nu är fallet.
Jag har ju varit i Norge och har tyvärr inte alls haft någon som helst tid och ork till att blogga där, även fast att jag mycket gärna skulle villja så blev det som det blev.

Resan gick bra i alla fall och frukosten som jag pratat om var lika underbar om inte bättre än jag föreställt mig.
På fredagen var det fint väder och vi gick runt på stan (på norska säger de byn. Kul.)
Jag som vanligt har kasst minne och kommer därför inte riktigt ihåg vad vi gjorde alla dagar men känslan att dömma så mådde jag riktigt gott.
På lördagen kollade vi faktiskt på melodifestivalen eftersom det fanns svenska kanaler på tv:n i rummet.
Efter melodifestivalen, som jag förörvigt inte har något att säga om, så gick vi på egons och åt två stycken JÄTTEpizzor och jag överdriver i inte.
Jag åt inte ens halva och kände att jag var nära att kräkas vilken sekund som helst.
Jag har allvarligt talat aldrig ätigt så mycket i hela mitt liv, det var enormt.
Pizzan var i alla fall god.
Klockan 01:00 gick vi tillbaka till hotellet mätta och snudd på rullandes fram.
Vi gick och la oss och vaknade upp till ännu en morgon med brakfrukost.
Jag som fortfarande var mätt sen gårdagens pizza åt inte fullt lika mycket som dagen innan, men ganska mycket endå.
Söndagen kom snabbare än väntat och det var dags att åka hem, men tåget gick från stationen klockan 16:20 så vi hade ganska mycke tid att slå död på.
Vi gick därför runt lite och kikade på alla stängda affärer (det var ju söndag, vad trodde ni?)
Efter någon timmes yrande stötte vi på en Irländare som frågade om vägen till den skottska puben, Mc Beth.
När Patrik så vänligt hade förklarat vägen och Irländaren tackade och sprang i väg, pratade vi lite skämtsam om vad vi skulle säga om vi stötte på honom igen och i och med att vi pratade om det så vem ser vi inte hoppa fram från hörnet av en stor byggnad?
Irländaren såklart!
Det var jätteroligt för han var så otroligt trevligt och lite småsnygg var han ju också. 
Han hette förresten Mike och vad jag förstod hade han nyss flyttat till Norge för att hjälpa sin far med något jobb.
När vi efter ett tag var tvungna att traska vidare så sa han att vi borde synas på Mc Beth sen och ta en öl eller liknande.
Dessvärre så var vi ju tvungna att ta tåget hem, så det blev varken öl eller Irländare tråkigt nog.
Vi kom i alla fall hem helskinnade och glada.

Idag så åkte Patrik hem och jag till skolan.
På skolan blev jag förbannad, jag läste nämligen i tidningen att nu har regeringen kommit på att dom ska göra så att alla ska få ha möjlighet att gå i vilken skola dom vill utan att kommunen kan hindra det.
MEN! Istället ska dom avskaffa inakoderingbidraget vilket betyder att inget barn med en familj med låg inkomst kommer att kunna gå på den skolan den vill.
Det är åt helvete!
Jävla moderaterna vill bara att de rika barnen ska ha det bra och bara dom ska kunna gå i vilken skola de vill, det är ju exakt så det kommer bli!
Jag och Tova som blev oerhört uppröda över det här eftersom det innebär att våra småsyskon inte kommer att ha möjlighet att gå i Östersund, bestämde oss för att på något vänster anordna en deomstration imot detta.
Vi ska få alla att gå imot detta och förstå allvaret i vad regeringen håller på att besluta, detta är oacceptabelt! 
Vi kan inte bara stå och se på när dom de som ska vara våran framtid inte får någon möjlighet till bra utbildning!
Ta ställning!

Dagens citat: Om Fredrik Reinfeldt av någon konstig anledning händelsevis skulle råka gå och bli mördad, så måste jag bara säga att jag har absolut ingeting med det och göra, jag är inte inblandat på något vis, bara så ni vet, utifall det skulle ske under en snar framtid.
Jag när jag var som argast. Tova instämde med att hon minsann inte heller skulle vara inblandat i något utifall det skulle hända.

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer fa inack om du gar en linje som inte finns i din kommun, sa om du vill ga typ samhalle i stan sa far du inget inack for de finns i jarpen men om du ska ga teater sa far du inack for de finns inte i jarpen. Forut fick man inte ga samhalle i stan for de fanns i jarpen men nu far man bara de att man inte far inack. Jakligt bra ide faktiskt. Sa de spelar ingen roll for dej Jenny sa va lugn.

2007-03-12 @ 22:30:14
Postat av: Anonym

Sossarna förstörde allt för mej men nu fixar moderaterna de

2007-03-12 @ 22:32:45
Postat av: Jenny Sellsve

Jag antar att det är du Jon som skrev den här anonyma kommenteren med tanke på att du inte kan skiva å-ö. Jag är inte dum, älskling.;) Hah.
I alla fall så vet du att jag ska gå teater och det finns inte i min kommum och då kostar det med lägenhet och eftersom dom ska ta bort inak-bidraget helt så kommer jag inte ha råd att bo där och allt kommer att rasa samman, till skillnad från dig som kommer från en någolunda rik familj.
Min lillebror kommer att börja gymnasiet precis det året dom ska inskaffa det, det innebär att han kommer bli tvungen att gå i Järpen eftersom vi inte har råd med en lägenhet till honom i stan. Han kommer alltså att bli tvungen att gå gymnasium i Järpen.
Är inte det att försöka göra det bättre för de rika och sämre för de redan mindre rika vet jag inte vad man ska kalla det.
Dina agrument räcker tyvärr inte Jon.
Det kanske är bra för dig, men tänk på alla andra då? Och du får ju gå i stan för att du har råd att betala hyran, men vad händer med alla andra som inte har råd att betala det oerhört höga hyrorna då?
Har du en lösning på det hade jag varit dig evigt tacksam./Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback