Rep med Tova på gården.

Nu har jag kommit hem från Järpen, jag har varit där och spelat lite trummor tillsammans med Tova.
Det var roligt, vi försökte oss på att spela låtar som "smoke on the water" m.m.
Det blev dessvärre ett fasligt trorv när det var dags att försöka ta sig hem eftersom när klockan var ca 19:30 hade jag sjukts hem med fotbollskillarna, men jag ville spela längre och frågade därför Toffe om han kunde skjutsa hem mig med moppen lite senare.
Det kunde han om han fick 20 kr. Han fick sina 20 kr, åkte ner och tankade, kom tillbaka och sa "Jag kom på att lyset inte fungerar" och gav tillbaka 20:an.
Jahapp, tänkte jag, vad gör jag nu?
Iallafall så var det någon snäll kille med bil, vid namn Kalle som erbjöds sig att skjutsa hem mig.
Summering: Jag slapp åka hem tidigare, slapp dessutom åka hem på en något kall moppe och fick istället åka hem i en varm fin, gul bil hela vägen hem till Kall. Det kallar jag lycka.

image35
Tova kramar om mig som om jag vore en räddare i nöden. (Älskar att Henrik kom in där i bakrunden och ser så glad ut.)

Förutom att ha varot på gården och spelat så har jag varit i skolan och gjort nationella prov i engelska, uppsatts.
Det gick faktiskt någolunda bra. Jag vet dock inte riktigt vad jag skrev och det blev lite flummigt men det var helt klart bättre än vad jag förväntat mig.
Jag hade också redovisning på SO:n om berlinmuren så nu kan jag "allt" om det också.
Det var jag Oskar och Toffe i samma grupp, Toffe låg ute och solade medanst jag och Oskar jobbade som djur, slutade dock med att det blev jag som fick göra hela arbetet själv endå.
Idag hade vi iallafall den slutgiltiga redovisningen och Toffe och Oskar värgade till en början för dom ville ligga ute och sola.
Efter mycket om och men gick dom med på det och följde med mig på lektion. (jag fick förörvigt 2 minuters försening pga dom.)
Redovisningen gick som den skulle och så fort det var över gick Toffe och Oskar från lektionen (trots att Joanna satte upp dom på skolk) för att sola.
Allt bra egna dom där.

Imorgon är det torsdag, det innebär teater och sluta tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra på min lediga tid fram tills tetern börjar men vi får väl se.

På fredag slutar jag också tidigt, men det är på grund av att jag ska in till stan klockan 13:00.
Efter jag har uträttat mina ärenden där blir det leka med Patrik.
Jag så glad att han tog sig tid åt mig den här veckan endå trots allt, jag hade inte förväntat mig det.
Jag förstår dock allvarligt talat inte hur han orkar med allting hela tiden, han har alltid saker han ska på eller ska göra.
Om jag hade varit honom hade jag legat som en död säl för länge sen.
Men det är väl en del av hans charm.

image36
Patrik poserar med sin BläckfiskT-shirt, han har den där avslappnade coola looken.^^

(Idag är jag för trött för att skriva något barndomsminne, men om jag orkar senare, vilket jag tvivlar på, så ska jag skriva ett då istället.)

Dagens fråga: Vad föredar du? Lägga pärlplattor eller bygga fågelholkar?

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: olivia

haha, ja det stämmer bra det. jag gillar inte riktigt den där blondinbella, men det är ju bara vad jag tycker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback