Solsken och bräkande getter.

Just nu kvittrar fåglarna något oerhört, nästan störande, utanför mitt fönster.
Solen håller på gå ner bakom Åreskutan och jag är lycklig.
Inte för att fåglarna kvittrar och det där, nej, jag har gjort mitt intagningsprov för teater på PC idag och det gick kanon!
Jag var inte ett dugg nervös och jag kände mig bara hellugn.
Det var mycket lek och flumm, men det var roligt endå.
Jag är inte personen som är rädd för att se dum ut så jag var ganska avspännd.
Det var bara tjejer som var i samma grupp som jag och nästan alla var snornervösa, det var nästan lite roligt att se dem yra runt som vilda höns och öva på deras små papper.
Jag var dessutom den ända som hade bestämt sig för att köra inprovisation, alla andra hade med sig papper så dom kunde öva, och en tjej hade till och med stickat något bara för monologens skull.
Det var en fin stämning mellan alla också, ingen som såg snett på någon, alla bara var glada, pratade med alla och peppade.
Vi blev ju välkomnade av några teaterettor och en teatertvåa var det visst också.
Dom var som "lekledare" för oss och hjälpte också till att peppa.
(Nej snart skjuter jag den där helvetes fågeln som står och jamar utanför mitt fönster!)
"Lekledarna" var snälla och berättade om hur det var att gå på teater och så vidare.
När vi lekt en hel hög lekar började dom plocka in oss en efter en.
Tänk er Idol (på TV ni vet), en jury bestående av två teaterlärare och en liten plätt golv som ska vara din scen.
Du står där uppe och dom frågar vad du hade tänkt att framföra, du svarar "Ja du, om jag det själv visste".
Ungefär så började det för min del, jag hade ingen aning om vad jag skulle säga eller göra när jag väl stod där och dom bad mig börja, men så plötsligt knäppte det till och min mun började röra sig och min kropp röra sig efter orden.
Någon sekund efter det var det tydligen klart. Jag hade knappt något minne av vad jag sagt eller gjort, bara känslan av att det var djävligt bra.
Sen fick jag sätta mig i en skön, stor stol och besvara några frågor.
Tex. Varför vill du gå teater? Vad ska du gå om du inte kommer in? Och så vidare.
Jag plockade på min största charm och svarade  utförligt och förklarade, när jag gick önskade de mig lycka till och gav mig tummen upp,  det tog jag som en signal att de gillade det.
Dom sa dessutom att de tyckte det var kul att jag bara inproviserade helt och att det tydde på en stor självkänsla.
Jag tackade och log ett stort leende och lämnade rummet.
Så gick min uttagning till och solen sken dessutom som aldrig förr när jag kom ut ur byggnaden, det måste ju bara vara ett tecken.

Mamma och pappa var väldigt angelägna att höra om hur det hade gått.
När jag sa att det gått kanon och berättade allting blev de så glada, så vi ska fira med tårta och brownies senare. GOTT!
Ibland är mina föräldrar allt för snälla.
Till och min bror var glad för min skull och sa grattis.
Självklart vet jag inte om jag kommit in ännu men det känns ganska säkert, jag skulle bli oerhört förvånad om jag inte skulle komma in.
På fredag har jag nästa intagningsprov fast på Primerose friskola.
Där vet jag inte vad jag ska göra alls eftersom vi inte någonting fått veta.
Men det gör inte så mycket, jag vill endå inte gå där utan jag såg det mest som en kul grej och säkerhet.

Elsa ska göra sitt prov i morgon på PC så jag önskar henne lycka till och spark i baken.
Lycka till Lurk.

Dagens citat: -Är du missnöjd?
-Va? Med vad?
- Jag vet inte.
-Okey?
-Med mig kanske?
-Haha, verkligen inte, varför skulle jag vara det?
-Bra. [gulligt leende]

Patrik väckte mig i morse och ställde denna fråga.
Jag förstod inte riktigt vad han menade, men det var sött.


Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback