Tina What?s Love Gotta Do With It?

Nu har jag sett biografen "Tina What?s Love Gotta Do With It?"  om Tina Turner, eller som hon hette innan "Anna Mae Bullock".
Anna mae Bullock var gift med Ike Turner under åren 1958-1976.
Ike var också mannen som upptäckte Anna och gav henne artistnamnet Tina.
När Ike under flera års tid misshandlt och slagit Tina bestämde hon sig först att ansöka om skillsmässa.
Eftersom Tina endast begärde att få behålla sitt namn, Tina Turner, och strunta i alla pengar och dylikt gick förslaget igenom.
Under den här tiden var Tina ca. 44 år gammal.
En tid efter skillsmässan blev Ike dömd för narkotiabrott och hamnade i fängelse.

image34

Dagens barndomsminne: Jag kommer ihåg en gång när jag var ca 9 år gammal och mina grannar 6.
Mina grannar är förörvigt tvillingar och är ofrånskillaktiga.
Jag kommer iallafall ihåg en dag då jag var där och lekte med dom.
Vi berättade hemlisar som alla barn gjorde när det gick i småskolan.
Men tillslut så kom det till den där punkten då alla måste berätta sin allra hemligaste hemlis, som alla vill höra.
Jag kommer inte ihåg vad min hemlis var men vad jag kommer ihåg var att jag sa "säger ni det till något dödar jag er", som ett slags sätt att förstärka att de verkligen var en superhemlis, ni vet barn, dom gör sånt.
Dom lovade iallafall att inte berätta för någon, men direkt när jag kom hem så stod en arg mamma i dörren jag frågade varför i all sin dar jag hade hotat mina grannar till livet för!
Det blev ett helvetes tjatf om vem som hade sagt vad och varför jag sa det.
Jag kommer ihåg att mina grannars föräldrar bestämde att vi fick minsann inte leka mer eftersom jag var en fara för deras barn.
Tänk så farligt det var att berätta hemlisar när man var liten, det slutade alltid med att man inte hade några vänner kvar.
Men det är sådant jag skrattar åt idag, eftersom jag själv vet vad som egentligen hände.

Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback