Konsert i parti och minut.

Hem, kära hem.
Skönt att vara hemma, fast det hade inte varit fel att stanna kvar i Hara en vecka till eller så, för jag har haft det underbart.
I fredags åkte jag in och var framme på busstorget klockan 17:10 där jag i min väntan på Patrik åt en glass.
Det var gott.
Patrik kom till bestämt tid och vi traskade till Sybylla för att äta innan proggkonserten skulle börja (som för övrigt var på Tingshuset).
Jag kommer inte ihåg vad bandet hette men jag vet/känner de flesta som var med iallafall.
Dom spelade sosse-musik, skulle men väl kunna kalla det, och dom var faktiskt riktigt bra.
Per sjöng förvånasvärt bra (jag visste inte att han var så duktig på att sjunga) och spelade också fiol.
Annars så var det Mattias Moren, Linda, Shaggy m.fl.
Det var en trevlig kväll och jag och Patrik nöjt av musiken.

När kvällen lutade åt sitt slut åkte vi hem till Hara och kollade på film och fikade.
Mycket TV-spel blev det också.
Vi spelade något slags pokémon-spel som var jätteroligt trots att jag förlorade mot Patrik hela tiden.
Spelade också något spel där man kunde vara olika krigstyper och slakta varandra.
Det var jag en aningen bättre på och vann åtminstonde hälften utav gångerna.

På lördagen blev det massor med sova, Tv-spel och film.
Vi kollade på Charlie Chaplin-Cirkus, det var lite rolig men det kändes som att det är nog en av det sämre filmerna han gjort, också med tankte på att han sagt att han inte var nöjd med den filmen.
Men helt klart godkännd och sevärd.

Jag fick också en T-shirt av Patriks yngre bror, Daniel, som hade kostat 350 kr!
Tror nästan att det numera är ett av det dyraste klädesplagg jag äger om jag inte inräknar min nyinköpta balklänning.
Men jag fick den inte bara sådär utan anledning, utan det var så att han hade en gång i tiden köpt den till en flickvän, men det hade lyckats ta slut innan han hunnit ge henne den, så därför så fick jag den.
Tur för mig.
Som tack ska jag baka massvis med kakor till honom, för något måste han ju få i gengäld, jag tror på frasen "behandla andra som du själv vill bli behandlad", och än så länge har det också lönat sig.

I måndags så var det ju valborg.
Framåt kvällen fick vi världsgod mat som vanligt.
Patriks älskvärda mor lagar alltid extra mat till mig, jag känner mig alltid lika bortskämmd men jag njuter även också av det till 100%, för det är alltid så gott så man äter sig kräkmätt, minst.
 Efter mat så spelade vi lite mer Tv-spel för att sedan ta cyklarna till Haras majbrasa.
Vi gick en tipspromenad med lite frågor om Hara.
Jag kan säga sähär, man måste ha bott i Hara i minst 2 år för att ens ha en chans på dom frågorna.
Men roligt var det, och mysigt.
När brasan var tänd och raketerna var i full gång tog vi cyklarna och cyklade hem igen.
Vi kollade på John Lennon-Imagine och svullade chips, ostbollar och chilinötter.
Det var riktigt mysigt faktiskt och jag har blivigt (mer än innan) kär i John Lennon och Yoko Ono.
Dom var så söta med sin underbara kärlek och alla dess sånger John skrev om henne.
Tänk att ha en sådan man, både intelligent, musikalisk och kärleksfull.
I och för sig har jag redan en som har exakt dom egenskaperna men vi är ju inte gifta. Inte än på ett tag iallafall, haha.

I tisdags var det konsert igen på Tingshuset, men den här gången anordnat av ung vänster. I like.
Först ut var KalleMattias, och för att vara elak och lite känslokall, måste jag säga att det var förfäligt.
Mattias sjöng okey men spelade inget vidare, Kalle sjöng outhärdligt men spelade bra, han hade dessutom sin gylf vidöppen och jag kunde inte koncentera mig på något annat, också det en aningen misslyckat.
Han som hade anordnat det hela sa att såhär kunde det inte fortsätta "publiken sitter ju och gäspar där ute" och skickade in
The Bläckfisks istället.
Lite synd att dom förgäves försökte få upp publiken att dansa, men ingen verkade vara så sugen på det.
Jag blev uppdragen och kände mig en aning illa till mods, jag är ju inte typen som hopps runt och dansar direkt, vilket skulle kunna vara till nackdel men så är det.
Hur som helst så röjde dom, dom var asgrymma och jag skulle mig till och med kunna påstå att det var deras bästa spelning hitills, och jag har faktiskt varit på en hel del.
Efter The Bläckfisks var det Lundhag&Olofsson som körde igång, dom blir man aldrig besviken på.
Att Simon dessutom verkar ha börjat ta mer plats gjorde det hela ännu bättre, dom blir bara bättre och bättre och det ska dom ha en eloge för.
"Tjockis"-låten blir man aldrig less på.

Efter Lundhag & Olofsson åkte vi hem till Hara, och självklart, mer TV-spel.
Dessvärre blev det ingen uppesittar kväll eftersom en tidig buss nästa morgon väntade, närmare sagt klockan 06:00, som vanligt.

Annars har dagen idag på skolan rullat på och jag har inte gjort någonting alls utav värde mer än att jag beställt en klassT-shirt för 100 kr.
Det lilla skulle jag väl kunna tänka mig att kosta på.

Mot kvällen får vi se om det kanske blir en moppetur eller så, men det beror på orken, jag måste ju orka städa mitt allt för otroligt stökiga rum också.
Det ser verkligen ut som ett bombnedslag och det är ingen underdrift, ibland förundras jag över hur duktig jag är på att stöka ut, det gör nog min mor också förövrigt.

Nog för mig. Nu vet ni hur mig ledighet har varit.

image65
Peace!

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Melissa

låter superhärligt!

Postat av: Jonna

den går som är att ta av:)
Tack !:)
har du spanat in senaste picsen på brittan?
J

2007-05-03 @ 08:52:02
URL: http://jonnaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback