Skärp till dig Jenny!

Jösses vad tiden går snabbt ibland.
Nu är det nästan en vecka sedan jag skrev sist!
Fy skam på mig.
Jag som har haft en ganska händelserik helg hade tänkt att försöka rada upp det lite snygg sisådär för er iallafall.

Det började i fredags.
Jag och Tova skulle till Östersund efter skolan för att kolla på Komas mida och Propane på Tings.
Vi kom dit och Patrik mötte upp oss.
Träffade också Henrik som sökt sig dit för att bland annat ta lite bilder.
Det var Patriks band "Propane" som började, och jag måste säga, med en viss besviklse, att det inte var så bra som jag hoppades på.
Det var bättre på Musik Direkt.
Det var inte dåligt, absolut inte, men det var som ingen glädje i det dom gjorde.
Eva sjöng jättefint som vanligt och Patrik spelade melodica, men på något vis kändes det som att dom inte tyckte det var så roligt att stå där uppe tillsammans.
Det var inte så mycket drag med andra ord.

Efter det framträdandet började problemen uppstå.
Vi gick till Via Grande och Henrik köpte en pizza som han och jag delade på.
Han är alltid lika omtänksam.
Hursomhelst så visade det då sig att Tovas föräldrar hade druckit lite och kunde inte lämna nyckeln i Ås där hon skulle sova.
Patrik föreslog då att vi alla kunde sova hos honom, men Tova var dock inte på pepp på den idén.
Jag kände mig sliten itu med tanke på att jag kände att jag kan ju inte bara lämna Tova i stan, utan att vara säker på att hon hade någonstans att ta vägen.
Jag hade dessutom sedan innan betämt med Patrik att jag skulle följa med honom hem, och i och med det drogs jag mellan två viljor.
Tova som ville hitta på något i stan och Patrik som ville åka hem.
Jag försökte övertala Tova om att det säkraste var ju om vi åkte med Patrik hem eftersom då har vi en säker sovplats.
Patrik försökte också att övertala Tova, som tillslut gav med sig och hoppade in i bilen mot Hara.
I Hara kollade vi på The Wall och åt popcorn och mös, sedan blev det dags att sova.

På morgonen var det meningen att vi skulle ta en tidig buss, men ingen av oss orkade så vi satsade på att försöka lifta in senare.
Men vi slapp lifta också, för Patriks far var så vänlig och skjutsade in oss.
Tova åkte med tåget till Järpen och jag följde med Patrik till Frösön på Per Edlunds fars releaseparty.
Där The Bläckfisks skulle spela senare på kvällen.
Jag var inte så pepp till en början men det visade sig vara ganska trevligt trots allt.
Vi hittade ett pingisbord och läskiga gångar som var som en labyrint.

Vi fick god mat också och allt var dessutom gratis!
Gratis är gott.
På övervåningen fanns en superstor TV och massa annat lyx.
På bordet fanns det ett fat med vindruvor som jag och Fabian intog, och jämförde våra skills genom att kasta upp dem i luften för att sedan fånga i munnen.
Fabian gick det mindre bra för, iallafall när jag kollade.
Han lyckades dock övertala mig att tro att han egentligen är asgrymt på just det.
Så jag fick tro på det.

Deras uppträdande gick bra tycker jag, och alla jublade när Fabian gjorde sina vålter och liknande.
Efter uppträdandet fick jag och Patrik skjuts av Micke Rahm hem till Hara.

På söndagen klev jag och Patrik upp halv tolv för att se Talang-reprisen, och för att sedan bege oss till Hara IF för att spela pingis.
Jag vann över Patrik och vi gick hem igen.

Idag är det tisdag och jag har inte gjort något som helst som är till nytta, mest bara sovigt och kollat på TV.
Imorgon ska jag till Hara igen och på Torsdag ska jag förhoppningsvis på Mikael Rahms födelsedagskalas.
Vi är ju lediga torsdag fredag så det är kortvkecka den här veckan. Skönt.
Nu ska jag nog se på Ace Age 2, för jag har inte sett den ännu.
Jag återkommer med mer sen, jag måste verkligen skörpa mig med mitt bloggande nu.

image71
Bild av Patrik Andersson.

Jenny Sellsve.





Kommentarer
Postat av: milja

hej.. jag såg dej på komas mida.. ! kul kul

Postat av: Jörgen

Har DU kollat TheGuide idag??
Nya recensioner varje dag, intressanta omröstningar och mycket annat kul!
Ses i vimlet! :-)

2007-05-21 @ 18:56:48
URL: http://www.TheGuide.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback