Sovmorgon.

Nu har jag sovigt bort hela den soliga, vackra dagen. Grattis Jenny.

Mamma är och handlar frukost men jag orkade inte följa med.
Jag sitter här och filar på lite texter jag skrivigt.
Jag kom faktiskt på en jättefin idé till en dikt igår, runt tvåtiden samtidigt som jag var mitt uppe i ett mord i min bok.
Lite roligt, eftersom idéen i sig inte alls var våldsam på någon vis.
Hur som helst så jag har idag inte gjort någon som helst nytta.
Bara sovigt och tagigt det lugnt, men jag tror jag behöver det.

Jag tackade dessutom nej, till min baldejt igår.
Ja, jag har glömt att berätta. Men det är så att jag, för någon vecka sedan, blev tillfrågad om att gå på studentbal.
Jag sa redan då att det var osäkert men att jag skulle tänka på saken.
Igår bestämde jag mig för att tacka nej.
Han blev lite ledsen men sa att det var okey, för dessutom hade det ju krockat med min inplanerade resa till Östersund för att se Komas Mida. Så det var inte annat än att tacka nej.
Men visst hade det varit roligt att redan i 16årsåldern få gå på studentbal, men jag får ju en ny chans till gymnasiet.

Jenny Sellsve

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch nej, det kommer att bli annorlunda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback