Utflykt Negerbyn. Vem är du?

Varmt som bara attans är det hemma hos mig nu.
Cirka 19 grader tror jag att den visade.
Jag själv som olyckligtvis blev sjuk redan igår, har bättrat på mig lite och känner mig inte alls lika döende.
Igår var det mest bli omhändertagen av Patrik och sova som gällde.
Patrik är väldigt duktig på att få mig att må bättre, oftast iallafall.
Hur som helst så har det idag inte hänt mycket alls.
Jag sov till halv ett och har sedan dess förätit mig på morötter och kollat på TV.
Jag har inte haft sådan skrivlust på ett tag nu, men jag hoppas att det blir en förändring på den fronten nu.

Imorgon ska jag nog iallafall på skolan oavsätt hur jag mår.
Jag ska göra det där muntliga nationella engelskaprovet så jag kan få mitt VG någon gång.
Som min engelskalärare har tjatat på mig för att jag ska få det där VG:et.
Nåja. Det kan ju inte vara så svårt. Jag fick ju VG på de andra nationell proven så.
Efter det så har iallafall jag planerat att Patrik ska komma hit.
I och för sig skulle han och Henrik hålla något slags föredrag om "Den fruktbara fantasien" för de som går media.
Jag tror dock att det var på förmiddagen så min plan lär nog lösa sig iallafall.

På lördag är det middag hemma hos kusinerna som gäller.
Min farbrors tjej har gått ut sin utbildning och det ska firas.
Patrik ska självfallet följa med, speciellt nu när han har satt in sig så fint hos mina små kusiner.
Patrik passar perfekt bland mina kusiner som är mellan 1 och 12.
Det skulle bjudas på mat och antagligen något slags fika också skulle jag gissa på.
Sen runt 19:00 kommer jag och Patrik bli tvungna att bli skjutsade till Järpen för att ta oss till Östersund.
Vi ska ju nämligen på söndag till Negerbyn i Dalarna.
Vi ska åka med en minibuss som kommer köras av Henrik Evertsson, också mannen som hela idéen kom ifrån.
Nu tror ni säkert att jag skämtar när jag säger att det finns ett ställe som heter Negerbyn, men faktum är att det faktiskt är sant. Testa googla det.
Det ligger hursomhelst en bit från Mora i Dalarna.
Resan kommer att dokumenteras med både bilder och film som jag har förstått det.
Jag ska ha med mig kamera iallafall, om jag får låna mammas.
Och då kommer att en del av bilderna att hamna här.
Katastrofen hade ju varit om Negerbynskylten inte finns, men det tycker man ju att det borde finnas.
Sölvsvedskylten finns ju liksom.
Vi är iallafall ganska så många som ska åka till Negerbyn och jag blev själv väldigt glad när Henrik frågade om just jag ville hänga med.

Snart ska jag nog kasta mig in i duschen och göra mig en hårinpackning, mitt hår börjar bli outhärdligt slitet nu.
Klippning är den närmaste utgiften på schemat just nu.

Kom på en liten sak förut idag också, att det hade ju varit roligt om jag visste vilka ni var som läste min blogg och hur åldrarna ligger.
Så ni får gärna kasta in en kommentar bara för att stimulera min nyfikenhet.
Även ni som känner mig.
Jag kan ju faktiskt se hur många ni är som läser, men inte vilka ni är tråkigt nog.
Så gör mig en tjänt och svara.


För att jag är en av de få som älskar John och Yoko.

Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: olivia

olivia, 16 år :)

Postat av: Tova-Sol

Jag läser varje gång jag går in på en dator :)
Jag hoppas du får det roligt i Negerbyn! Ska ni bara åka dit och filma resan och fara tillbaka eller..? :D

2007-06-02 @ 12:30:58
URL: http://bamseochtovasol.blogg.se/
Postat av: Joel

Mina Grannar åkte oxå på fest :) Va det för hon som gick ut lärarhögskolan?

2007-06-02 @ 17:12:56
Postat av: Caroline

mitt namn är caroline 16 år, och jag har nyss börjat läsa din blogg, och den är asbra! :)

2007-06-07 @ 23:05:53
URL: http://carolinestern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback