Radio, telefoner och mellansnack.

Så var det måndag igen.
Jag sitter just nu i detta nuet hemma hos Jim i hans soffa medanst han pillar med reason på datorn.
Tänkte ta tillfället i akt och blogga lite.
Helgen i ära har varit helt okey, det blev mer fest än mys kan man väl uttrycka det.
Hur som helst så var det till en början Jag, Jim, Leif, Stefan och Pölsa/Peter, Anna kom sen också.
Det var trevligt och runt 22-snåret drog vi oss ner till tågstationen för att Linus hade sagt att de skulle filma när han hoppade av, för han skulle tydligen göra något "galet".
Så det var precis vad vi gjorde.
Inte så mycket mer med det.
Sen så blev jag själv pepp och filmade lite med kameran och fick skönste klippet på Pölsa.
Han sa att jag fick lägga upp det om jag ville så jag hade tänkt göra det sen när jag är hemma och har tid.
När kvällen sen led mot sitt slut och vi gick och la oss så vaknade jag klockan 06:30 av att Jimis väckarklocka gick igång och jag trodde det var i telefonen, så jag svarade och pratade på ända tills jag upptäckte att det var radion jag pratade med och att jag inte ens höll i telefonen.
Jim skrattade och somnade om, jag själv därmot kände att jag hade ett behov att gå på toa, men när jag går in där ligger Sfefan och Leif på golvet med en massa jackor och filtar över sig, så jag lät dem ligga och höll mig tills jag vaknade igen.
Till deras försvar sa de att det var ju golvvärme där och att de ville inte störa de andra.
Omtänksamt, men sjukt.

Måste tillägga att den här förskylningen tar kol på mig, jag sover precis heeela tiden och är lika trött sen endå.
Jag förstår inte att den inte vill ge sig, men mamma sa att hon skulle ta med sig homopatmedecin på onsdag så det ger sig.
Tårta var utlåvat också (tro inte att jag glömt det, mamma.)
Det blir nog bara familjen då skulle jag tro, men det är så jag vill ha det, jag orkar inte med hela släkten heller.
Städa måste jag göra innan i alla fall, ser ut som en djävla svinstia i lägenheten, och som mamma sa "säger DU att det ser ut som en svinstia, så måste det vara illa".
Måste tyvärr medge att det är sant, jag är ganska duktig på att stöka ut, men jag är faktiskt duktig på att städa hos andra i alla fall.
1-1 mellan mamma och mig.

Jag får se om jag ska på skolan imorgon, jag borde egentligen för jag har EOS och vill inte missa det, men samtidigt så vill jag inte sitta där och sprida smittor (ta inte det där fel nu).
Nämen, det känns inte helt kul att sitta och vara sjuk på skolan, det krävs ju konsetration och det är något jag har väldigt lite av just nu.

Nu blev jag trött igen, jag kanske bloggar lite mer sen, eller imorgon.

-Jenny Sellsve.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback