Uppe med tuppen.

Idag är det fredag och den första februari.
Frida fyller år! Grattis grattis.
Vi börjar egentligen inte förns klockan halv ett idag men jag sov hemma hos Jim i natt så jag klev upp halv sju faktiskt (någon måste ju se till att han kommer upp.)
Nej, men jag har kommit på tekniken för att få Jim att kliva upp, det är bara att själv kliva upp och sen säga "Jimi! Klockan är..." Sen kan man säga att klockan är vad som helst, det spelar ingen roll, han flyger upp även fast att jag hade sagt att klockan var 03:00.
Nåväl, jag gick he för att sova i alla fall var det tänkt så, men ni ser ju vart jag hamnade.
Jösses.
Jag börjar falla tillbaka i bloggberoendet
Fast det har ju sina fördelar också, jag blir bättre på svenska.


Jag och Tova i somras.

Men jag måste ju berätta om gårdagen, jag var ju på födelsedagskaffe ju.
Jag åkte till lugnvik vid frya-tiden där Jossa bor.
Väl framme har satt vi och snackade lite.
Det var jag, Jossa, Tova, Idun och Petra.
Efter ca 10 minuter gick vi till Resturang pizzeria, och Jossa och Tova delade på en pizza (jag åt kanterna, det var kött på) och Idun och Petra delade på en annan.
Jag köpte mig en Dr. Pepper och var glad för det.
När vi gick tillbaka till Jossa igen fick Tova för sig att hon skulle klippas, så Idun började klippa tills jag kom och tog över.
Det var ojämt precis överallt tror jag bestämt.
Jag fick jämna till det och skällde lite på Petra och Idun för klippningen (det var inte allvar).
Hur som helst så var det en så kallad "rokkerfrilla" hon skulle ha, så jag klippte upp det så det var kortast längt upp på huvudet.
Jag tog lite bilder också som jag ska lägga upp sen.
Efter det blev det Kaffe och tårta.
Tårtan var sjukt mättsam och jag tvingade verkligen i mig sista tuggan.
Det var då som jag insåg att jag hade missat bussen.
Blev lite less eftersom jag hade lovar Jim att hjälpa till att tvätta, men vi hade ju kul i alla fall.
Hur som helst fick Jossa för sig att jag ville klippa upp sitt hår lite så hon kunde flufffa upp det lite mer.
Visst tänkte jag och tog fram saxen ännu en gång.
Det blev en del hår, men fint blev det, tycker jag.
Precis när jag hade klippt klart var det 10 min kvar till bussen gick, så det var till att traska med raska steg till busskuren.
Bussen kom och jag hälsade glatt på busschafförN (som vanligt), som själv var svingrinig!
Förstår inte att ett litet "hej" kan vara så svårt att klämma ur sig?
Jösses, han hade väl fått ett kex i vrångstrupen eller något.
Nåja, hem kom jag i alla fall.
Hemtade lite grejor och traskade hem till Jim som satt vid datorn, oväntat?
Nä, men det var mys, man behöver inte göra något hela tiden utan jag ka typ ligga och sova medanst han har sig med microfon, ljud och oljud.
Runt elva-tiden igårkväll gick vi väl och la oss skulle jag tro.

Ja, det var gårdagen det.
Snart (om några timmar) ska jag på skolan, och där är det information om I-valet idag.
Osäker på om det är hela dagen, men jag tror att vi hinner ha engelska innan vi slutar.
Jag har verkligen börjat avsky engelska, jag som brukade tycka att det var jättekul.
Jag tror sånt där hänger mycket på läraren, och jag har väl kanske inte världens bästa lärare i just engelska.
De flesta lärarna jag har är underbara, men engelskan är fakktiskt nästan outhärdlig.
Ja, det är inte lätt.
Efter skolan ska jag i alla fall städa lite, sen så kommer Johan hit med axel och ska låna mig lägenhet, så jag sover hos Jim i natt igen, så jag också får sova.
Myskväll hemma hos Jim skulle det vara också, som jag vet nu blir det nog vi, Leif och kanske Stefan?
Aja, det bir nog helmys tror jag.

Frida sopar mattan med Emmeli.

Nu har ni en riktig uppdatering, som ni har malt igenom.
Avslutar med att gratulera Frida igen.
Grattis!

-Jenny Sellsve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback