Frustrerad och gäralaus.

Nu är jag hemma i Kall igen.
Efter att första ha varit med Patrik ett tag, sen åkte vi in till stan och han lämnde av mig vid bussen.
1,5 timmes resa och störiga mobilfjortisar två säten bakom (som spelade sunkmusik på mobilen) blev jag irriterad, tog upp min dator och spelade Beatles, razorlight och magnet på högsta nivå (det var trots allt bara vi på bussen då).
Då slapp jag höra allt snack om supa sig full och knulla killar blandat med rixFM-musik i alla fall.
Tyckte nästan lite synd om dem, tänk vad de har gått miste om här i livet.
Men jag antar att alla har sina fjortisperioder.
Väl framme i Järpen stod pappa där och väntade med bilen.
Vi svängde in på ICA för att hanfdla lite gott till helgen.
Jag köpte brocollisoppa, ostbågar, godis, pestodressing och yoghurt.
Perfekt kombination tycker jag.
Känns som om det kommer bli en uppesittarkväll med film och godsaker.
Det blir ju lätt så när man sitter i skogen och är flera mil i från människorna man håller av.
Just nu saknar jag Pia massor, och för att inte tala om "hänga-hemma-hos-Jim"-människorna.
Sjukt egentligen hur fäst man kan bli så snabbt.
Hur som hälst är mitt rum sig likt, och trummorna står kvar.
Till och med tjocksockarna jag lämnade på golvet ligger kvar.
Mitt rum känns mer som ett förråd än ett sovrum nu mera.
Jag menar, jag kanske är hemma 2 dagar var femte vecka...
Jag tror ni förstår.
När jag åker tillbaka till stan igen, på söndag ska jag i alla fall ta med mig lite VHS-filmer som ligger och skräpar här hemma.
I stan har jag ju faktiskt VHS-spelare, så det kan bli mys.

Planerna inför morgondagen är blandade.
Mamma förreslog att vi skulle åka till Åre och äta middag imorgon, förutsatt att det inte är busväder.
Även planen om att åka hem till Joel på filmkväll är frestande.
Men då behöver jag ju skjuts hem igen också, och det kan komma att bli ett problem.
Men har jag tur så urartar det sig utmärkt.

Jag glömde berätta att Ronny är här på besök också (då menar jag inte Ronny Carlsson i klassen, utan det är en familjevän).
Han kommer hit och hälsar på och äter då och då.
Det är ganska kul, han är en speciellt människa som nästan alltid är glad.
Vanliga ramsan han kör på är "Ronny lund, tjock och rund bor i Arvesund".
De tre första gångerna är det ganska kul eftersom allt  stämmer in, men efter si så där 10 år börjar det bli lite uttjatat.

Nåja, jag ska se efter om det är någon bra film på TV som jag kan gotta mig till.
Kanske uppdatar igen i natt någon gång, vi får se.

-Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Cineast

Jösses, vilken blå blogg.

Postat av: Jenny Sellsve

Ja, jag gillat blått.
Nä, jag är bara väldigt dålig (oerfaren) på att designa.

2008-01-26 @ 02:26:12
URL: http://sellsve.blogg.se
Postat av: Joel

Mmm... Vad goda ostbågar som låg kvar på köksbänken efter att du åkte hem ;)Höhö!

2008-01-28 @ 09:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback