Lesbiska, den nya mysfaktorn.

Idag är det skola igen.
Fast jag börjar inte förns 10:10 tydligen, och nu kan jag inte soma om.
Jag sov hemma hos Jim i natt. Det var mys.
Såg på en film om polistjejer och superskurktjejer.
Ganska fånig med söt, eftersom superskurkstjejen var lesbisk och blev kär i en av poliserna.
Jag blev nästan lesbisk själv när jag såg vad söta de var tillsammas.
Okey! Det var en film, men man kan väl få drömma.

Leif var där ett tag också och vi städade och lagade mat.
Eller jag lagade mat, pastasallad.
Det var gott och Jim fick till och med till en matlåda till jobbet.
Jag hade saknat pastasallad, jag brukade alltid göra det när jag bodde i Kall.
Huvva, ibland längtar man faktiskt hem till familjen.
Fast jag bor faktiskt hällre i stan än i Kall.
Finns mer att göra, mer vänner och skolan såklart.
Men mamma sa faktiskt att hon ville komma in till stan och göra något kul med min och lillebror.
Typ bjuda på hotell och sånt.
Det hade faktiskt vart mys.

Nu är det dessutom inte så länge kvar till jag fyller år.
Jag tycker inte att det känns som om det var så länge sen sist, men visst.
Jag fyller 17 och sen är det bara ett år tills jag är myndig.
Kors! Jag vill vara liten, jag trivs med att vara yngst överallt.
Nackdelar med att vara yngst finns ju också, men mina äldre vänner accepterar mig i alla fall.
Det är fint med vänner.
Självklart finns det personer som tror att det är siffrorna som räknas, och ser ner på andra.
Men man kan ju undra vad det lever på, och om de egentligen är riktigt säkra på sig själva.
Nä, tacka vettja husvagn.

Nu är det en timme kvar till jag ska gå till skolan.
Jag ska ha teater, och det är kul.
Gun är så mysig (Sara också för den delen) så man längtar nästan dit bara för att få träffa lärarna.

Jag känner för förändring!
Jag vill så gärna klippa mig kort, men vågar inte riktigt.
Färga håret orange-brunt vill jag också göra igen.
Men vi får se vad det kan tänkas bli.
Jag kanske går och blir EMO. spännande.

Nä, nu ska jag äta lite och göra mig i ordning.
Ha en fin fortsatta dag. Jag är pigg!

-Jenny Sellsve







Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hej det är så att jag ska köpa en ny kamera,
men behöver lite hjälp.

Tycker du att jag ska köpa en vanlig digitalkamera
eller en system?

Blir jätteglad över att få din åsikt, skulle hjälpa mig jättemkt. (svara i min blogg isf)

Postat av: Anton

Tjena!
Är ny här så är ledsen om du känner att det här är lite av ett spamm meddelande. Men kolla in min blogg så får du också besökare!:)

Min sida visar filmtips för endast sevärda filmer(Tycker jag). Nya resuméer med trailers varje dag!

2008-01-14 @ 08:51:02
URL: http://filmidag.blogg.se
Postat av: Frank Svart

Jag tycker inte du ska klippa dig, du har ju världens finaste hår!

2008-01-24 @ 19:50:50
URL: http://bloggis.se/TovaSol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback