Lösenord till bloggen?

Ännu en skoldag avklarad.
Hade teater med både Gun och Sara idag, det gjorde dagen plötsligt mycket bättre.
Tog en massa bilder som jag hade tänkt att lägga upp på bilddagboken så småning om också.
Alla var så ovanligt glada idag, inge gnäbb alls.
Kanske frågan om Rosanne kommer tillbaka.
Hon har ju inte varit i skolan på säkert minst två månader, känns inte riktigt som om var med i klassen från början.
Känns lite konstigt om hon ska komma tillbaka nu bara sådär och sen sticka igen för att ta hand om sitt kommande barn.
Men inget var säkert, hon har i alla fall inte hoppat av fick vi veta.
Fick dock veta att Issy ska hoppa av och börja bild istället.
Känns oerhört synd och jobbigt, jag kommer gråta när hon hoppar av.
Hon är ju färgklicken i klassen.
Hon och Jessica, men Jessica är "avskriven" som våran rektor så fint beskrev det.
Varför blir det såhär?
Vi hade det ju så bra allesammans.
Men men, hon kommer tillbaka till nästa år i alla fall.
Börjar tråkigt nog då om 1an, men hon finns där i alla fall.

I alla fall så var jag med Annica (är det du eller Lewis som stavar med C?) och Ida idag, och vi åkte ner på stan och tog oss en sallad, inte helt fel.
Den satte sig fint i magen den.
Och nu har jag just satt i mig en skål med pasta och ostsås och lyckades med att inte bränna mig på spisen.
Plus i kanten på den.
Men jag lyckades istället att slå i nerdre delen av ryggen i fönsterbrädan, så nu är jag alldeles röd där istället.

Men ja just!
Jag måste ju bara berätta om specialmatten idag.
Hysteriskt roligt.
Jag och Bella kom först och främst 10 minuter försent, och sen när vi väl är där hinner vi jobba 20 minuter innan vi är klara och kan gå.
Känns som att vi inte riktigt är så dåligt som de förväntar sig.
"det är 25 pälor på ett armband och 4 stycken är gula. Hur många procent av pälorna är gula?"
Skämtar de med oss?
Jag och Bella hann i alla fall klart ganska snabbt och frågade Erik om vi kunde få någon hemuppgift vi kunde göra istället.
Han gav oss ett papper att läsa igenom men vi fick inte göra det, utan skulle bara läsa igenom det så vi förstod.
Det tog 30 sekunder, sen hade vi i princip gått igenom texten, frågorna och svarat på frågorna.
Nä, det känns som om vi kommer bli tillbakaskickade till orginalmatten snart, i alla fall om det håller på såhär.
Lite vill man ju lära sig i alla fall.

Jag måste också tillägga idag igen att jag har haft ovanligt många läsare.
Vilket är kul, men jag funderar dock på att skaffa lösenord för att få tillgång till den.
Tråkigt att det lär behövas, fast samtidigt så är det lite försent nu.
Skadan är skedd.
Får fundera vidare på det om det kan komma att behövas.
Hade i och för sig som varit enklast om man bara kunde ha lösenord på vissa inlägg, det hade varit lättsamt.
Men men, världen är inte rättvis.
Eller det kanske går, bara att jag inte fattat det ännu?

Aja, nu ska jag återgå till vardagen och jäsa lite i soffan här.

-Jenny Sellsve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback