Poliser på språng.

I morse när jag skulle till skolan stod det en polisbuss utan för min ingång, och den ena polisen höll på att skrämma livet ur mig.
Jag vet inte varför men jag blir så nojig när det är poliser ute.
Jag blir rädd att de ska misstänka mig för alla möjliga konstiga saker.
Fast det går snabbt över när jag hör hur dumt det låter.
I alla fall så när jag skulle gå förbi bilen så ropar den ena polisen "Hörre du där! Kom hit med det samma."
Jag blev skiträdd och traska skrajset ditt med ett påtvingat leende.
Och då säger han "Måste bara säga att du har en väldigt fin hatt på dig."
och så skrattade han.
Jag tackade och traskade vidare, men jösses vad mannen skrämde mig.

Utöver det har dagen än så länge varit ganska händelselös, tråkigt nog.
Får se om jag ska hälsa på någon sen eller liknande.
Det är ju alltid mys.
Fast innan ska jag nog ta mig en halvtimmes tupplur eller så.
Jag tror jag behöver det.

-Jenny Sellsve.


Kommentarer
Postat av: Frank Svart

HAHA! Klockrena poliser!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback