Ring klocka ring!

Gott nytt år!-Jenny Sellsve.

Så var det 2008 nu då.
Sjukt vad tiden flyger iväg, men ett lyckat år har det varit i alla fall.
En kort sammanfattning av mitt år.

Jag fyllde 16 i början av året och gick fortfarande i 9:an.
Jag hade mina upp-och-ned-gångar och jobbiga besök på BUP.
Tillslut fick jag dem att förstå att prata hjälper inte mig, jag har inget behov av det.
Så vi började istället att änga oss åt att förstå vad det är för fel på mig.
Jag har gjort massor med olika tester och testat olika metoder, och fortfarande vet vi inte vad det är för något.
Men men, life goes on.
Jag har haft ljusa stunder också självklart.
Jag har flyttat in till stan och går teater på PC och har fått många fina nya vänner och kontakter.
Jag bor tillsammans med min pojkvän, Patrik i en liten etta.
Båda vi får väl lite cellskräck ibland men om Patrik skaffar ett jobb så kanske vi flyttar inom en framtid.

Åter till nyårsnatten.
Den var helt galen och minst lika kul.
Det började på Studiefrämjandet där vi var några stycken som samlades och tacos och pratade.
Efter vi hade ätigt och var mätta, ringde Jim och frågade om vi skulle följa med hem till Karro på Frösön.
Patrik ville stanna kvar på Studiefrämjandet, så jag och Monica följde med Jim, Leif, Linda, Anna, Stefan, Johan och Pia.
På Frösön var det party och och alla var trevliga och lättsamma att umgås med.
Vi lekte lekar och det var allmänt party.
Jag och Pia kom oerhört bra överens och vi bestämde att nästa gång hon kommer hit ska vi ha minst lika kul.
Till tolvslaget var vi i badhusparken och frirade lite.
Det röktes ciggarrer och alla var glada.
Jag träffade till och med Sara, min teaterlärare, hon var glad och kramde om mig.
Efter att ha varit där ett tag så gick vi till främjandet igen för att hämta lite saker, för att sedan åter gå till Frösön.
Vi spelade konsikvens och både Patrik, Johan, Stefan och Leif fick dricka en fruktansvärd blandning som resten av gruppen fick blanda.
Jag tror inte att det var någon av killarna som kunde hålla magsyrorna innan för munnen efter att ha druckit sörjan.
Till slut fick också Jim det kortet och han gick och spydde bara i tanke på att han skulle göra det, så han slapp.
Nyårslöften och nyårskyssar var det också mycket av.
Alla delade vi ut nyårskyssar till alla, det var mys.
Jag och Patrik har ett gemensamt nyårslöfte som går ut på att hålla ordning i lägenheten nu efter nyår och när vi fått hit allt som ska hit.
Vi ska båda vara stränga på det.
Jag har en ovana att vara ganska stökig, så det ska det bli skärpning med.
Klockan sex på morgonen var firandet slut, hälften hade somnat och som tjejer var det bara jag och Pia vakna.
Jag, Patrik, Jim, Pia, Stefan och Anna tog en taxi hem till Jim för att sova, var det tänkt.
Men det blev en aning trångt så jag och Patrik gick hem och sov istället.
Jim och Leif tog en massa bilder på firandet också.
Min kamera var död tråkigt nog annars hade det varit ett femtiotal nyårsbilder.
Om jag får tag i bilder lägger jag upp dem.

Gott nytt år!-Jenny Sellsve.

Kommentarer
Postat av: Pia

DU ÄR INCREDIBLE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback